Cornelia De Luxe Resort ve Cornelia Diamond Golf Resort&Spa Otelleri ile Antalya turizminin en önemli turizm tesisleri arasında yer alan Cornelia Otels Grubu, 2012 sezonunu İstanbul’da düzenlediği bir toplantısı ile değerlendirdi. Toplantıda Cornelia De Luxe Resort Otel Genel Müdürü Hakan Duran Belek’in her şey dahil sisteminden çıkmak için pilot bölge olabileceğini söyledi.
Cornelia De Luxe Resort Otel Genel Müdürü Hakan Duran ve Cornelia Diamond Golf Resort&Spa Otel Genel Müdürü Zafer Alkaya’nın katıldığı toplantıda Alkaya, şu bilgileri verdi:
“Türkiye’ye en çok ziyaretçi gönderen ülkeler sıralamasında 3 milyon 929 bin ile Almanya ilk sırada yer alırken, Almanya’yı 3 milyon 270 bin ziyaretçi ile Rusya takip etti. İngiltere listede 2 milyon 80 bin turist ile üçüncü sırada yer aldı. İngiltere pazarında %5,91 düşüş yaşanırken Ortadoğu ve Kuzey Afrika’da durum ülkelere ve konjonktüre göre değişiklik gösterdi. Bu dağılım Cornelia Otellerinin de bulunduğu Belek bölgesinde daha fazla öne çıktı. Belek bölgesinde 2012 yılında 231 bin 892 Alman, 313 bin 891 Rusya vatandaşını ağırladık. Belek bölgesinde 2012’de misafir ettiğimiz milletler İrlanda ve A.B.D.’den %19, Azerbaycan %20, Hırvatistan %68, İspanya %144, Japonya %34, Letonya %18, Moldovya %31, Norveç %72, Özbekistan %22, Slovenya %21, Türkmenistan %17 artış gösterdi. Buna mukabil, Avustralya %33, Avusturya %31, Finlandiya %28, İran %33, İtalya %33, İzlanda %28, Kuzey Kıbrıs %22, Kanada %20, Kırgızistan %18, Polonya %34, Slovenya %27, Suriye %75, Yunanistan %26 düşüş gösterdi. “
ALKAYA: ‘RUS PAZARI KIRILGAN, RUS TURİST SADIK DEĞİL’
Antalya’ya 2012 yılının ilk 10 aylık döneminde 9 milyon 903 bin misafir ağırladığını ifade eden Zafer Alkaya; “2011 çok iyi geçmişti ancak 2012 beklenen gibi geçmedi. Özellikle yılın ilk aylarında büyük sıkıntı yaşadık. Beklentimiz çok parlaktı, yaşayamadık. Bunun ilk sebebi Avrupa’da gittikçe derinleşen krizin turistin tatil alışkanlıklarını değiştirmesi. Artık tatile daha az çıkıyorlar ya da hiç çıkmıyorlar. İkinci sebep başta İspanya olmak üzere rakiplerimizin fiyat indirmeleri. Bir başka neden de rakiplerin Rusya pazarına odaklanması. Rus pazarına cazip tekliflerle gittiler ve Rus turist bir ölçüde bu ülkelere kaydı. 2012’den çıkarılacak en önemli ders Rus pazarının ne kadar kırılgan olduğudur. Rus turist Avrupalı turist gibi sadık değil. Her sene tatil alışkanlıklarını değiştirebilirler. Antalya’daki turizm camiası bunu bu sene çok net gördü. Rusya pazarına daha iyi odaklanmalıyız. Daha iyi pazarlama yapmalıyız. Rus turist kesin gelir diye bir şey yok. Onlara önemli olduklarını hissettirmeliyiz” şeklinde konuştu.
‘HER ŞEY DAHİL İLELEBET SÜRECEK Mİ?’
Alkaya sözlerine şöyle devam etti:
“Cornelia 2012 yılını yara almadan kapatan ender markalardan biri oldu. Biz ne olursa olsun pazarlama faaliyetlerinden vazgeçmiyoruz. 2012’de çalıştığımız ülke sayısını 31’den 37’ye çıkardık. Pazarlama çalışması yaptığımız ülkeleri ise 49’dan 54’e çıkardık. 2013 yılı için beklentilerimiz yüksek ancak kolay bir yıl olmayacak. Tanıtım ve pazarlamaya daha fazla önem vermeliyiz. Kırılgan pazarlara iyi odaklanmalıyız. Cornelia olarak asla hizmet kalitemizden vazgeçmiyoruz. Bizim başarımızın sırrı budur. Yüzde 40 civarında bir erken rezervasyon seviyesi yakaladık. Tabi önemli olan tüm ülkenin başarılı olması. Cornelia olarak camiamızdan beklentimiz hizmet kalitesinden asla vazgeçmemektedir. Biz her şey dahilin uzmanıyız, en iyisiyiz. Ancak şapkamızı önümüze alıp düşünmeliyiz; bu sistem gerçekten ilelebet uygulanması gereken bir sistem mi? Bizce hayır. Evet, kurulu bir sistem ancak sancılarımız var. Boşa kürek çekiyoruz. Mesela turist başına geliri artıramıyoruz. 211 verilerine göre ABD’de turist başına gelir 1750 dolar, Almanya’da 1300 dolar, İspanya’da 1000 dolar, Türkiye’de ise 700 doları yakalama çabası var. Bu nedenler otellerin dışındaki kaliteyi de artırmalıyız. Otellerimiz görkemli ancak çevre 5 yıldızlı değil. Çünkü her şey dahil nedeniyle çevreye, beldelere yatırım yapılamıyor. Çünkü yatırımcı yatırımının karşılığını alamayacağını düşünüyor. Bu durum gelişmeyince turizmimizi geliştiremiyoruz. Her şey dahil kemikleşmiş değiştirmek zor ancak belli master planlarla bu sistemden artık çıkmalıyız. Hedef kaliteli turizm ise, turizmde bütünlük isteniyorsa bu sistemin alternatiflerinin konuşulma zamanı gelmiştir.”
'HER ŞEY DAHİL HEM AVANTAJ HEM DEZAVANTAJ OLDU'
Türkiye’nin turizm başarısının önünde üç önemli engel olduğunu belirten Cornelia Diamond Golf Resort Spa Genel Müdürü Zafer Alkaya, “ Türkiye’nın para harcayan turiste ihtiyacı var. 2011-12 yılları arasında ortalama harcama %3-6 arasında azaldı. Antalya’nın turist sayısını arttırmak kadar turizm gelirini, turistin harcama miktarını da arttırması gerekiyor. Antalya’ya direkt uçuşların olmaması bölgeyi olumsuz etkiliyor. Özellikle, ortalama günlük 900 dolar harcama yapan golf turistinin, bölgeye olan ilgisini arttırmak için Antalya’ya direkt seferler konulması gerekiyor. Golf turisti, özellikle Belek’in golf sahalarını çok beğeniyor ama ulaşımdaki zorluklar olumsuz etki yaratıyor. Yine, Mısır, İspanya ve Yunanistan gibi önemli rakiplerimiz de 2012 yılında toparlandılar, rekabette yerlerini aldılar. Özellikle Mısır ve İspanya’daki devlet destekleri bizi zorlayacak. Biz hala yılda 10 milyon pax hareketliliği olan İngiltere golf pazarından turist çekmek için ülkemize uçak dahi kaldıramıyoruz. TUI ve Thomas Cook’tan başka doğru dürüst uçak kaldıran yok. Biz de tur operatörleri havayolu şirketleriyle konuşuyor ve uçak koydurmaya çalışıyoruz. Turist Türkiye’yi sadece her şey dahil için tercih ediyor. Herkes kendine göre her şey dahili uyguluyor. Artık sayı önemli değil, biz kalite istiyoruz. Sayın Bakan Ertuğrul Günay da bunu söylüyor. Nicelikten bıktık, Antalya’da yer gök tesis oldu. Bu paralelde her şey dahili terk etmek gerekiyor. Türkiye’de kalite için bunları artık konuşmamız lazım.”
‘ANTALYA’DA OPERA 10 TL, OPERAYA GİTMEK 150 TL’
Cornelia De Luxe Resort Otel Genel Müdürü Hakan Duran ise her şey dahil sistemi ile ilgili şunları söyledi:
“Biz bunu Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği olarak konuyu Antalya Valisi Ahmet Altıparmak ile de konuştuk. Yani artık bunlar konuşulmaya başlandı. Belek her şey dahili terk için pilot bölge olabilir. Çünkü Belek’e bir eğlence merkezi yapılıyor. Turist burada ciddi oranda vakit geçirebilir. Bu tesis devreye girdikten sonra bize gelen misafir belki de bizden yarım pansiyon fiyatları istemeye başlayabilir. Tur operatörü de bunu isteyebilir. Şu anda Belek’ten Antalya’ya gitmek bile çok büyük zorluk. Otel dışında hiçbir şey yok. Antalya Valiliği şehir merkezini canlandırmak için tanıtım çalışmaları yapıyor. Biz de katkı veriyoruz ancak bu konularda sıkıntı var. Örneğin; bize gelen golf turisti ciddi bir opera – bale takipçisidir. Antalya’da bu anlamda ciddi etkinlik var ancak opera bileti 10 TL, Belek’ten şehir merkezine taksi 150 TL. Böyle bir şey olabilir mi? Bizim öncelikle altyapıyı düzeltmemiz lazım ki her şey dahilden vazgeçebilelim.”
BELEK 2012’DE NEDEN 80 BİN GECELEME KAYBETTİ?
Zafer Alkaya Belek Bölgesi’nin yönetimsel hatalar yüzünden 2012’de yaklaşık 80 bin golf turisti gecelemesi kaybettiğini söyledi ve sözlerine şöyle devam etti: “Biz golf sahası işletmecileri olarak hatalar yaptık. Misafir kabul etme sürelerini Belek’te kısa tuttuk. Bu hataydı ve bize 2012’de en az 50 bin oyun kaybettirdi. Nisan sonuna dek şu anda bütün sahalarımız dolu. Uçak seferleri dışında yeni golf sahaları, kongre merkezleri, spor sahaları gibi yatırımlara da ihtiyaç var. Tesislerimizi 12 ay açık tutmanın yolu bu. Her yıl Antalya’ya 20 – 25 bin yatak ekleniyor. Turistin artmadığı yerde bu arz başka sıkıntılara yol açıyor. Kış turizmini geliştirmeliyiz. Bu şekilde kalifiye elemanı da elimizde tutabiliriz.”
“Geçen sene Belek’te 500 bin oyun oynandı. 2012’de 457 bin civarında oyun oynandı. Bu da yaklaşık 70 – 80 bin geceleme kaybı demek. Bu gecelemeleri özellikle 2012’nin ilk dört ayında kaybettik. Avrupa’da golf sahaları fiyatları da ciddi bir şekilde indirimde. Bu da etkili oldu. Belek bölgesinin yönetimsel hataları da var. Bunların hepsini düzelteceğiz. Hizmet ve doğada çok öndeyiz. Avrupa’da sahalar 70 – 80 € civarında. Bizim de 100 – 120 € civarında. Ancak bizim yemesi içmesi, transferi de bu fiyata dahil. Belek’te kompakt bir yapı var. Avrupa’da saha ile otel arasında yarım saatlik yol olur. Paket bazında baktığınızda biz hala vazgeçilmeziz“ dedi.
‘AVRUPA RUSYA PAZARINDA TÜRKİYE’DEN LİDERLİĞİ ALDI’
Cornelia De Luxe Resort Otel’in 2012 pazar payı hakkında bilgi veren Genel Müdür Hakan Duran “Şu anda Rusya pazarının yüzde 28’i Avrupa’nın elinde, biz ise yüzde 17’lik paya sahibiz. Eskiden biz öndeydik. Şimdi ikinci sıraya düştük. Avrupa’daki kriz net. Avrupa’da iş seyahatleri yüzde 11 azalırken tatil azalmıyor. Avrupalı ne olursa olsun ben tatilimi yaparım diyor. Her şey dahile hepimiz kızıyoruz ancak faydasını da görüyoruz. Misafir daha evinden çıkmadan harcayacağı parayı hesaplamış oluyor. Turnover’ımız yüzde 3 civarında. Bu da bize istikrar ve kaliteli hizmet fırsatı sunuyor. Misafir memnuniyetimiz yüzde 95’in üzerinde. Cornelia De Luxe Resort Otel olarak 2012’de Avrupa’dan %45, BDT Pazarından % 21 misafir ağırladık. Golf misafirimiz %19, İç Pazar %10, MICE %3, Spor ise %2 olarak gerçekleşti. Buna mukabil, 2013’de şimdiden bir önceki yıla göre %40 ön rezervasyon garantiledik“ dedi.
Cornelia Diamond Golf Resort Spa’nın 2012 pazar payı hakkında bilgi veren Genel Müdür Zafer Alkaya ise, “2012’de golf, futbol başta olmak üzere spor turizmine ağırlık verdik. Avrupa’dan %37, BDT ülkelerinden %17, iç pazardan %10 misafir ağırladık. Golf, %24, MICE %10, spor turizmi %2 olarak gerçekleşti. 2013 yılı için Cornelia Grubu olarak %40 ön rezervasyon aldık. Önümüzdeki sezonda özellikle golf ve spor turizminde Cornelia otellerinin çok daha iddialı olacağını söyleyebiliriz” dedi.
kaynak:http://turizmguncel.com/