12 Ocak 2013 Cumartesi

Renaissance'ın müdürü Boydaş uyardı: 'Şımarmayalım, fiyatlar gevşeyecek'




Renaissance İstanbul Bosphorus Genel Müdürü Anıl Boydaş Tınaz 2013 hedeflerini TurizmGüncel'e anlattı. Tınaz 2013 yılında İstanbul'daki otelcilerin fiyatlar konusunda dikkatli olmaları gerektiğini aksi takdirde İstanbul'un 'pahalı destinasyon' imajı nedeniyle gerileme yaşayabileceğini belirtti.

İstanbul'un en yeni 5 yıldızlı otellerinden Renaissance İstanbul Bosphorus'un Genel Müdürü Anıl Boydaş Tınaz ile gerçekleştirdiğimiz röportajı sunuyoruz:

Anıl Hanım, önce dizi daha yakından tanıyalım.
“Ben kendimi bildim bileli turizmle uğraşıyorum. Strasburg’da Turizm ve Otel İşletmeciliği okudum. Yine  o dönemde farklı ülkelerde dil eğitimi için bulundum. Eğitimimi bitirdikten sonra yine turizmci olan ailemle beraber çalıştım; Kapadokya ve Bodrum’da. Daha sonra ailem turizm işinden çekildi. Üç sene kadar acentecilik yaptım. Daha sonra Conrad Otel’de açılışından itibaren 3,5 sene kadar çalıştım. Daha sonra Yeşilyurt’taki otelimiz Renaissance Polat İstanbul’a geçtim ve hala aynı grupta hizmet veriyorum. Yaklaşık 15 sene kadar hem o otelin hem de Erzurum’daki otelimizin satış ve pazarlama direktörlüğünü yürüttüm. Geçen sene Temmuz 2011 itibarıyla da yeni otelimize genel müdür olarak atandım.”

Oteliniz hakkında bilgi alabilir miyiz?

“Toplam 212 odamız var. Bu odalarımızın çoğunluğunda müthiş bir deniz manzarası var. Gelen misafirlerimizin çoğu aslında otelimizdeki manzarayı görünce çok şaşırıyor ve mutlu oluyorlar. Barbaros Bulvarı’nın başında olduğumuz için harika, 360 derece bir İstanbul manzarasına sahibiz. Binamız son teknolojinin kullanıldığı, akıllı bir bina. 5 yıldız kategorisinde Leed Gold sertifikasını alan Türkiye’deki ilk otel olacağız. Bir balo salonumuz, çoğunluğu günışığı alan 12 toplantı salonumuz var. Balo salonumuzun kapasitesi tiyatro salonu düzeninde 525 kişi. Toplantı salonları ise 10 kişiden 50 kişiye kadar farklı kapasitelerde. Bir ana restoranımız ve Bar 212 adında bir teras-barımız var. Uluslararası bir mutfağa sahibiz. 1200 metrekare büyüklüğünde bir spamız. Spamız her noktasından günışığı alıyor. Otelimiz dekorasyon ve iç mekan tasarımı olarak da çalışanların kıyafetleri bazında da misafiri resmiyetten kurtarma, evde hissi verme amacıyla yapılandırıldı.“

'FİYAT KONUSUNDA DİKKATLİ OLMALIYIZ'

Oteliniz İstanbul'un en genç 5 yıldızlılarından biri. Açılış gününden bugüne nasıl bir grafik yakaladınız?
“6 Ağustos’ta otelimiz açıldı. Sistemlerimizi açıp, misafir kabulüne başladık. Ancak henüz resmi açılışımızı yapmadık. 2013’ün ilk çeyreğinde bunu gerçekleştireceğiz. 6 Ağustos tarihinde açılacağımızı 5 Ağustos’ta netleştirdik aslında. Bağlı bulunduğumuz Marriott Internatıonal standartlarının en üst düzeyde olduğunu sertifikalandırmadan böyle bir açılışa izin vermiyor. Güvenlik önlemleri, binanın misafir kabulüne uygunluğu  gibi alanlarda zorlu süreçler tamamladık.”
“Ramazan’ın ortasıydı oteli açtığımızda ancak İstanbul hareketliydi. Ağustos ayında yüzde 25’lik bir doluluğu hiçbir ön rezervasyon olmadan yakaladık. Bayramla birlikte çok yoğun bir Ortadoğulu misafir akını başladı. Bununla beraber ticari turizm etkinliği başladı. Eylül – Ekim itibarıyla da kongreler yoğunlaştı. Yüzde 100’lere varan doluluklar yakaladık belli günlerde. Yeni açılan bir otelde bu kadar doluluk olunca denize atılan ve yüzmeyi yeni yeni öğrenmeye başlayan bir çocuk gibi hissettik. Bazı şeyleri çok hızlı halletmek zorunda kaldık. Personelden, atamalara, standartlardan rezervasyonlara her türlü çalışmamızda kısa zamanda çok yol kat ettik. Kasım ayı da çok hareketliydi. Şu anda ise nispeten daha sakin günler geçiriyoruz. Tüm İstanbul da aynı şekilde. Şubat ayında herhalde hareketleneceğiz. Sevmiyoruz sakinliği açıkçası.”

'2013 2012'den daha da zorlu geçecek. Büyük sıkıntılar yaşanabilir' şeklindeki yorumlara katılıyor musunuz? Otelcilik sektörünü zorlu bir yıl mı bekliyor gerçekten?

“İstanbul’un kazandığı ivmenin 2013 yılında da artarak devam edeceği düşüncesindeyim. İstanbul artık büyük bir marka. Senelerdir pazarlama faaliyetlerinde bulunuyoruz. Buna en iy dönemlerde de en kötü dönemlerde de devam ettik. Eskiden İstanbul dinlenilmeyen bir destinasyondu. Şimdi insanlar önce İstanbul’u dinlemek istiyor. İstanbul herkesin çok merakını çeken bir destinasyon. Bilmeyen öğrenmek istiyor, bilen yeni ne var diye merak ediyor. Bu süreç bence büyük bir sıkıntı yaşanmadığı sürece devam edecektir.”

“Bizim yaşayabileceğimiz en büyük sıkıntı bundan şımarmamız olur. Özellikle fiyatlar konusunda. Bu hususta tepkiler de alıyoruz. Misafir geldiğinde oteli, restoranları, transferi tüm tamamlayıcılarıyla ürüne bir paket olarak bakıyor. Bu paketlerde biz rakip olarak görülen ülkelerin çoğunun çok üstünde kalıyoruz.Yurtdışına verdiğimiz tekliflerimiz pahalı olarak nitelendirilebiliyor zaman zaman.”

'TURİST HAVAALANINDAN 2,5 SAATTE GELİYORSA FİYAT - KALİTEDEN BAHSEDEMEYİZ'


İstanbul fiyat - kalite dengesine sahip değil mi sizce?

“Fiyat – kalite dengesi açısından otellerimiz son derece başarılı ancak konuya bütünlüklü bir şekilde bakmamız lazım. Eğer bir misafir kongre vadesine 1 buçuk saatte ulaşıyorsa, alandan şehre 2 buçuk saatte ulaşılmıyorsa burada fiyat-kaliteden bahsedemeyiz. Yoksa otelcilik anlamında çok üst noktalardayız.”
“Ben bu durumun bir süre sonra bir dengeye oturacağını düşünüyorum. İstanbul’da çok ciddi bir kapasite artışı söz konusu. Bu gidişat kontrolsüz bir şekilde devam ediyoruz. Otel yatırımları gündemde ve revaçta. Atık açılan oteller mutlaka uluslararası bir marka taşıyor. Her yabancı zincir İstanbul’a birden fazla markasıyla geldi, geliyor. Peki, bu otellerde kaliteli hizmet verecek kaliteli eleman konusu hiç düşünülmüyor. Otelcilik sektörü çalışan için uzun soluklu ve meşakkatli bir yol. Uzun seneler, çok severek çalışmanız lazım. Yeni nesil için sektör bu anlamda çok tercih edilen bir meslek değil. Otelcilik sektörü de mesleği özendirme konusunda başarılı olmayabilir. Bu kadar otel açıldı ancak bu otellere kalifiye elemanı nereden bulacağız? Bu sorunun cevabını da vermek lazım. Bu durum sektör içinde eleman dolaşımını da artırıyor. Aynı zamanda henüz daha tam anlamıyla pişmeden insanların terfi etmesine neden oluyor. Bence son dönemdeki en büyük sıkıntımız kalifiye eleman, lisan bilen eleman sıkıntısıdır.”

2013 yılı için doluluk hedefiniz nedir?
“2013’te kendimize yüzde 75’in altında bir doluluk hedeflemiyoruz. Biz sonunu yakaladık ama 2012 performansından tüm otellerimiz çok memnun. Diğer otelimizde 1993’ten beri takip ettiğimiz 20 yıllık bir grafik var. Son 3 – 4 sene İstanbul için çok iyi geçti.”

Peki, an itibarıyla İstanbul'daki otelcilerin yüzleştiği en ciddi sorunlar nelerdir?
“Otellerdeki tüm giderler TL üzerinden. Paramız da kıymetli. Buna seviniyoruz ama gelirlerimiz de döviz cinsinden. Gelirde ve giderdeki kur farklılığı karlılığımıza olumsuz yansıyor. Bu kadar seminere, bu kadar kongreye, bu kadar yatağa rağmen karlılığımıza rağmen karlılığımız açısından kurdaki bu durum açıkçası beni endişelendiriyor. Bu sorunun masaya yatırılması gerekiyor. Kurdaki bu durum fiyat artırımına bu da destinasyonun ‘pahalı destinasyon’ olarak adlandırılmasına neden oluyor. Bir vadede de misafirin, toplantının, kongrenin gerilemesine yol açabilir. Bu konu İstanbul’daki otelcilerin bu yıl en çok zorlanacağı konulardan biri olacak.”

"Bunun dışında İstanbul’un metro ağı çok genişletilmeli, gidilebilen her yere gidilmeli. Biz otelimizde bu avantajımızı kullanıyoruz. Metro, metrobüs ve deniz ulaşımına uygun bir konumdayız. İBB’den beklentimiz de bu yönde; deniz taşımacılığının ve genel anlamda toplu taşımanın artırılması. Medeni dünyanın gereği bu, Avrupa’da kimse kendi arabasıyla kent merkezine girmeye çalışmıyor. Bunu bizde örnek almalıyız.”

'2013'TE FİYATLAR GEVŞEYECEK'

İstanbul'daki oda fiyatları 2013 yılında artar mı, azalır mı?

“2013 yılında İstanbul’daki otel fiyatlarında gevşeme olacak. Belli aylarda yine çok yüksek fiyatlardan konuşacağız ancak 12 aylık süreçte artan yatak arzı ve misafirin alternatiflerinin artması nedeniyle fiyatlar gevşeyecek. Bu kaçınılmaz. İstanbul hala yükselişte, henüz ‘peak’ noktasına gelmedi. Otelciler kesinlikle şımarmamalıyız. Bir bütün olarak hareket edip, genel politika anlamında buna dikkat etmeliyiz.”

National Geographic'te yayınlanan program hakkındaki düşünceleriniz...
“İstanbul birçok Avrupa kentinden çok daha temiz ve güvenli bir şehir. National Geographic’teki programda gösterilenlerin ise olmadığını da kimse iddia edemez. Böyle bir şey var.”

Otelinizin bir diğer özelliği de kadın çalışanların çok sayıda olması. Bu bilinçli bir tercih miydi?
  
“Hayır. Otelimizde ciddi bir kadın çalışan profili var. Aslında bu tesadüfen gelişti. Belki de kadınların işe daha sabırlı, ayrıntıcı yaklaşması mı etkili bilmiyorum. Otelimizde çalışanların yüzde 50’sinden fazlası şu anda kadınlardan oluşmakta. Yönetim kadrosunda, stratejik noktalarda hep kadınlar var. Otelcilikte de ‘kadın eli’ diye bir şey var. Ben buna katılıyorum. Bazı şeylere eviniz gibi bakıyorsunuz. Bakış olarak böyle bir fark var. Ancak performans olarak bir ayrım olduğunu düşünmüyoruz tabi.”

Kadınların turizm sektöründe de cinsiyetleri nedeniyle sıkıntılar yaşadıklarını düşünüyor musunuz?
“Hiç olmadığın söylemek zor tabi. Kurumsal işletmeler için bu söz konusu değil. Standartlar, bilinçli çalışanlar ve departmanlaşma söz konusu çünkü. Genel baktığımızda ise hiç olmadığını düşünmek çok mantıklı olmaz.”

kaynak:http://turizmguncel.com/haber/renaissancein-muduru-boydas-uyardi-simarmayalim-fiyatlar-gevseyecek-h13601.html

Fransız otel zinciri ile anlaştı, konaklama sektörüne 300 milyon $ yatıracak





Türkiye'nin her geçen gün artan turizm potansiyeli, kentte konaklama sektörüne yapılan yatırımları da beraberinde getiriyor. On binlerce yatağın yapım aşamasında olduğu Türkiye'de, madencilik ve denizcilik alanlarında faaliyet gösteren Er Yatırım da konaklama sektörüne girmeye hazırlanıyor.



Tuizmde yaptığı çıkış nedeniyle uluslararası zincirler tarafından mercek altına alınan Türkiye'de, yerel yatırımcılarla zincirler arasında yoğun görüşmeler yaşanıyor. Radikal gezetesinden Sevgi Sayar Başaran'ın haberine göre, Er Yatırım da otel yatırımı yapmak için kolları sıvamış durumda. Şirketin ilk etapta konaklama sektörüne 300 milyon dolar yatıracağı belirtilirken, her ne kadar açıklanmasa da, Fransız lüks otel zinciri Groupe Du Louvre ile anlaştığı söylentileri dolaşıyor.

TÜRKİYE'YE OLAN İLGİ DEVAM EDECEK
Geçmişi madencilik, denizcilik sektörüne dayanan ve önümüzdeki dönemde otel yatırımları ile adını duyurmaya hazırlanan Er Yatırım Turizm ve İnşaat Genel Müdürü Ferzan Çelikkanat, Türkiye’nin 5-6 yıldır turizmde sağladığı başarının yabancı zincirlerin yakın takibinde olduğunu açıkladı. Er Yatırım Turizm ve İnşaat Genel Müdürü Ferzan Çelikkanat, “Şu anda bizim de kapımızı çalan çok sayıda otel zinciri var. Türkiye’ye olan bu ilginin önümüzdeki dönemde de devam edeceğini düşünüyoruz. Çünkü coğrafi konumumuz Türkiye’yi bölgede bir iş üssü haline getirdi. Bugün çevre ülkelerde gelişen yatırımlar iş seyahatlerini arttırıyor. Biz de bundan payımızı alıyoruz. Bunun yanında otel yatırımlarını arttıran diğer bir neden ise uluslararası fonlamada en kolay satılabilecek yatırımların oteller olması. Bu sayede yatırımcı istediği zaman otelini kârlı bir şekilde elinden çıkarabiliyor.” değerlendirmesini yapıyor.
KONAKLAMA SEKTÖRÜNE 300 MİLYON DOLAR YATIRACAK

10 yılda 3-4 yıldızlı olmak üzere 20 iş oteli açmayı planladıklarını açıklayan Er Yatırım Genel Müdürü Ferzan Çelikkanat, yabancı zincirlerle görüştüklerini açıklıyor. Çelikkanat, “Türkiye’de iş otellerine ihtiyaç var. Bunun için yatırımlarımız Anadolu ve İstanbul’da iş potansiyelinin olduğu illerde olacak. Arazi topluyoruz. Şimdiden bu alana 300 milyon dolarlık bir yatırım hedefi koyduk” dedi. Çelikkanat, görüştükleri zincirlerle ilgili olarak ser verip sır vermezken, kulislerde Fransız otel zinciri Groupe Du Louvre ile anlaştığı konuşuluyor.


kaynak:http://turizmguncel.com/haber/fransiz-otel-zinciri-ile-anlasti-konaklama-sektorune-300-milyon-$-yatiracak-h13634.html

TATİLSEPETİ ERKEN REZERVASYON HEDEFİNİ BÜYÜTTÜ



Geçtiğimiz yıl toplam rezervasyonların yüzde 42'sini erken rezervasyon döneminde yapan tatilsepeti.com, 2013'te ise toplam satışın yüzde 60'ını erken rezervasyon döneminde gerçekleştirmeyi hedefliyor.

Tatilsepeti.com’un kasım ayında başlayan erken rezervasyon kampanyasının birinci dönemi 8 Ocak’ta son buldu. Yüzde 45’e varan indirimlerin yapıldığı erken rezervasyonun birinci döneminde Tatilsepeti.com, tatilcilere çok cazip fiyatlarla tatillerini planlama fırsatı sundu.

Rezervasyonlarının yüzde 60’ını erken rezervasyondan almayı hedefleyen Tatilsepeti.com’da, otele giriş süresine 72 saat kalana kadar mazeretsiz olarak rezervasyonu iptal etme ve ödenmiş olan ücreti geri alma imkanı sunuluyor.
“İlk dönemde tatilci toplamda 120 milyon TL tasarruf etti”
Türkiye’de erken rezervasyon kampanyaları arasında en fazla seçeneği sunan Tatilsepeti.com’un Yönetici Ortağı Kaan Karayal, tüm sektördeki erken rezervasyon kampanyalarının ilk dönemindeki satışlarla ilgili olarak şu bilgileri verdi:
“Türkiye’de erken rezervasyon kampanyalarının ilk dönemi kapsamında 2013 yaz sezonu için yaklaşık 100 bin kişiye tatil satıldığını söyleyebiliriz. Tatilini erken rezervasyonla alan bir tatilci, günlük konaklama bedeli olarak ortalama 270 TL yerine indirimler nedeniyle 150 TL ödeyebiliyor. Erken rezervasyonun ilk döneminde tatil satın alan 100 bin kişinin iki kişilik bir tatil paketi aldığını düşünür ve dolaylı yoldan 200 bin kişi olacağını hesaplarsak, bu rakamdan yola çıkarak, erken rezervasyon döneminin ilk periyodunda tatil satın alan tatilcilere toplamda yaklaşık 120 milyon TL tasarruf ettirildiğini söyleyebiliriz. Bu dönemde satışı yapılan tatillerde en çok tercih edilen destinasyonların ise Kemer, Belek, Side, Bodrum ve Çeşme olduğunu belirtebiliriz. Erken rezervasyon kampanyalarına olan ilginin önümüzdeki aylarda da büyük bir yükselişle artarak devam edeceğini düşünüyoruz. Bu yıl toplamda yaklaşık 600 erken rezervasyon yapılacağını öngörüyoruz. Bu rakamdan yola çıkarsak sektörün erken rezervasyon satışlarında geçen seneye oranla bu yıl yüzde 20 büyüyeceğini söyleyebiliriz. Ayrıca, bu yaz erken rezervasyonla tatile gidecek olan tatilcilerin yapılan indirimlerle toplamda yaklaşık 650 milyon TL tasarruf edeceğini tahmin ediyoruz.”



Tatilsepeti.com olarak, geçtiğimiz yıl toplam rezervasyonların yüzde 42’sini erken rezervasyon döneminde yaptıklarını, bu yıl ise toplam satışın yaklaşık 60’ını erken rezervasyon döneminde gerçekleştirmeyi hedeflediklerini belirten Karayal; “Otele giriş süresine 72 saat kalana kadar mazeretsiz olarak rezervasyonu iptal etme ve ödenmiş olan ücreti geri alma imkanı sunan erken rezervasyon sigortası sayesinde tatilciler rahatça ve çekinmeden rezervasyonları yaptırabiliyorlar. Erken rezervasyonla tatil satın alan tatilcilerin yüzde 90’ı bu sigortayı yaptırıyor. Erken rezervasyon kampanyasından tatil satın alıp daha sonra iptal edenlerin oranını vermek gerekirse ise bu rakamı yaklaşık yüzde 8 olarak belirtebiliriz” dedi.

Erken rezervasyon döneminin ikinci periyodunun cazip indirimlerle devam ettiğini ifade eden Tatilsepeti.com Yönetici Ortağı Kaan Karayal, bankalarla yaptıkları anlaşmalar çerçevesinde tatilcilere taksitlerini erteleme opsiyonları da sunabildiklerini söyledi.
Firmalar çalışanlarına erken rezervasyonla tatil hediye ediyor
Yüzde 45’e varan indirimlerin yapıldığı erken rezervasyon kampanyasının birinci döneminde, biri çocuk olmak üzere üç kişilik bir ailenin konaklama bedeli olarak 5 gün için ödediği ortalama fiyatın, 1500 TL olduğunu söyleyen Karayal, birçok firmanın da çalışanlarına erken rezervasyonla tatil hediye ettiğini vurguladı. 2012 yılında yaklaşık 30 firma Tatilsepeti.com’dan çalışanları için tatil satın aldı; 2013 yılında bu rakamın 100’e ulaşması hedefleniyor. 2013 yılında toplamda yaklaşık 4 milyon TL kurumsal satış yapmayı planladıklarını söyleyen Tatilsepeti.com Yönetici Ortağı Kaan Karayal, bu trendin önümüzdeki yıllarda da artarak devam edeceğini öngördüklerini belirtti.
Gelir seviyesi yüksek tatilciler ağırlıklı olarak Belek, Bodrum ve Kemer’i tercih ediyor
Gelir seviyesi yüksek ya da orta düzeyde olan tatilcilerin genellikle yıl içinde birden fazla kez tatile çıktığını, kışın genellikle dağ otellerini, yazın ise ağırlıklı olarak her şey dahil tatilleri tercih ettiğini gözlemlediklerini söyleyen Tatilsepeti.com Yönetici Ortağı Kaan Karayal, 2012 yaz döneminin bitiminde yapmış oldukları bir araştırmaya göre, tatillerin genellikle yaz aylarında yapıldığını ve ortalama konaklama süresinin 5-7 gün arasında değiştiğini söyleyebileceklerini belirtti. Ayrıca, yapmış oldukları araştırmaya göre gelir seviyesi yüksek olan misafirlerin ağırlıklı olarak Belek, Bodrum, Kemer gibi bölgelerde tatil yaptıklarını vurguladı.
Erken rezervasyon ile tatillerini planlayan tatilcilerin güvenilir markaları tercih etmeleri gerektiğini söyleyen Karayal, şunları vurguladı: “Paranızı aylar önce ödeyerek, yazın gideceğiniz tatilin hayalini kuruyorsunuz. Hayal kırıklığına uğramamak için rezervasyonu nereden yaptırdığınıza dikkat edin. Güvenilir markaları tercih etmek çok önemli.”

Tatilsepeti.com
Temelleri 2002 yılında atılan Tatilsepeti.com, 2004 yılından bu yana milyonlarca kişiye tatil servisi sunan bir turizm portalıdır. Tatilsepeti.com, yıllık 10 milyonu tekil olmakla beraber toplamda 16 milyonun üzerindeki ziyaretçi sayısına sahip.Tatilsepeti.com, 2009 yılında dünyanın en büyük online seyahat portallarından Expedia ile anlaşarak yurtdışı tatil satışına başladı. Tatilsepeti.com, Türkiye’nin en saygın tur operatörlerini, 1.500’ü aşkın yurtiçi ve 100.000’den fazla yurtdışı oteli, yüzlerce yurtiçi ve yurtdışı turu ve binlerce uçak bileti destinasyonunu bir arada sunuyor.


kaynak:http://www.turizmgazetesi.com/news.aspx?id=69021