Prontotour Yönetim Kurulu Başkanı Ali Onaran, Antalya'daki acenteler toplantısında 2012 yılını değerlendirdi ve 2013'tek hedeflerini açıkladı. Onaran, "Biz herkesin yaptığını yapmak istemiyoruz. İçine dokunulmuş, merak uyandıran, içine bakılmak istenen ürünler satıyoruz, satmak istiyoruz" dedi.
Prontotour'un acenteler toplantısı, Antalya'daki Concorde Otel'de gerçekleştirildi. Toplantının açılış konuşmasını yapan Prontotour Yönetim Kurulu Başkanı Ali Onaran, şirketin dünden bugünlere nasıl geldiğini anlattı.
Prontotour olarak son yıllarda yüzde 40'ların altına hiç inmediklerini belirten Onaran, şirketin her büyüme aşamasında bazı riskler aldığını söyledi. Risk almadan büyümenin olmadığını kaydeden Onaran, "Şu çok önemli, biz elbiseyi kendimize göre biçtik. Sektörde o kadar büyük riskler var ki, bütün bunları hesap edip aldığınız riskleri sizi doğru noktaya getirmesini çok iyi hesaplamanız gerekiyor. Tüm hesaplarımızı yaptık ve bu şekilde yaptık" diye konuştu.
MARKAMIZI DÜNYAYA AÇMA ZAMANI GELDİ
İnternet yatırımlarına büyük önem verdiklerini kaydeden Onaran, sözlerini şöyle sürdürdü;
"İlk internet sitemizi 450 dolara yaptırmıştık. Şimdi internete saatte harcadığımız miktarın saati 450 dolar. Dünya turizmi, internete yöneldiği halde toplam satışlarımızın yüzde 65'ini acentelerimiz yapıyor. Biz acentelerimizle birlikte büyüyoruz. İki yıldan beri üzerinde çalıştığımız kendi markamızı dünyaya açmanın zamanı geldi. Gücümüzü, Prontotour ismiyle dünyanın başka ülkelerinde de yapabiliriz. Prontotour, Türkiye'de 70'in üzerinde ülkeye 12 ay boyunca tur yapıyor. İki yıl içinde yaklaşık 5 ülkeden bu operasyonu başlatmayı hedefliyoruz. İlk sürprizleri 5/6 ay içinde vermeyi planlıyoruz.
KENDİ ÖZ SERMAYEMİZLE DEVAM EDİYORUZ
Daha güçlü bir Prontotour, oluşturmayı hedefliyoruz. Şirketimiz uluslararası bağımsız şirketler tarafından denetleniyor. Şirketimiz tamamen öz sermayesiyle bütün yatırımları yapıyor. Şu andaki tüm yatırımlarını kendi öz sermayesiyle devam ettiriyor.
İÇİNE DOKUNULMUŞ, MERAK UYANDIRAN ÜRÜNLER SATIYORUZ
Bin noktaya yakın yerde ürünlerimiz online olarak satılıyor. Şu anda burada olan acentelerimiz, toplam satışın yüzde 90'ını oluşturuyorlar. Kendi ürünümüzü kendimizin geliştirmesinin yanında, biraz farklı olmamız gerekiyordu. Herkesin yaptığını yapmak istemedik. Şunu söyleyebilirim, biz seksi ürünler satıyoruz. İçine dokunulmuş, merak uyandıran, içine bakılmak istenen ürünler satıyoruz.
Eğer siz herkesin sattığını copy paste alıp satarsanız, gelecekte var olmanız çok zor. Biz kendimizin ürettiği ürünleri satmayı tercih ediyoruz. Eğer sektörde Prontotour olacaksanız, ilgi uyandıracak, açılıp içine bakılacak ve tur alındıktan sonra 'doğru ürünmüş, seksi ürünmüş' denilmesi gerekiyor.
2023 HEDEFİMİZ 1 MİLYON TURİST 900 MİLYON DOLAR CİRO
Şimdi gelelim 2023 hedeflerine; 1 milyon turist, 900 milyon dolar ciro hedefliyoruz. Bu yıl bir süprizimiz var. Biz acentelerimizle varız. Türkiye'nin dört bir tarafında acentelerimiz ürünlerimizi satıyor. 2013 yılında yapılacak bir çekilişle fiyat 500 c marka araba vereceğiz. Bizler büyüdükçe, daha iyisini daha güzelini daha güzelini tüketicimize misafirimize sunuyoruz. Hep birlikte daha güzel günler diliyorum"
SARP ÖZKAR: BU YIL KİŞİ BAŞI TUR BEDELİMİZ 716 EURO'YA ÇIKTI
Onaran'ın konuşmasından sonra acentelere çeşitli ödüller dağıtıldı. Ödüllerin ardından Prontotour Pazarlama Müdürü Sarp Özkar, acentelere yönelik bir konuşma yaptı.
Prontotour'un acentelerle birlikte büyüdüğünü ifade eden Özkar, "Bizlere verdiğiniz destek çok önemli. Değerinizi çok iyi biliyoruz,sağolun var olun" dedi. Özkar, sözlerini şöyle sürdürdü;
2011 yılında 60 bin kişi sayısıyla 38 milyon ciroya, 2012'de 50 milyon Euro'ya, 2013 yılında ise 62.5 milyon euro'ya ulaşacağız. 2012 yılında kişi başı tur bedeli tutar ortalaası geçen yıla oranla 655 Euro'dan, 716 Euro'ya çıktı. Bu da bizi çok memnun ediyor.
EN İYİ ÇIKIŞ YAPAN DESTİNASYONLAR
2012 yılında en iyi çıkış yapan destinasyonlar ise Almanya, gemiyle Ege Adriyatik turları, Büyük Britanya ve Beyrut..
KAYNAK:http://www.turizmguncel.com/
Prontotour olarak son yıllarda yüzde 40'ların altına hiç inmediklerini belirten Onaran, şirketin her büyüme aşamasında bazı riskler aldığını söyledi. Risk almadan büyümenin olmadığını kaydeden Onaran, "Şu çok önemli, biz elbiseyi kendimize göre biçtik. Sektörde o kadar büyük riskler var ki, bütün bunları hesap edip aldığınız riskleri sizi doğru noktaya getirmesini çok iyi hesaplamanız gerekiyor. Tüm hesaplarımızı yaptık ve bu şekilde yaptık" diye konuştu.
MARKAMIZI DÜNYAYA AÇMA ZAMANI GELDİ
İnternet yatırımlarına büyük önem verdiklerini kaydeden Onaran, sözlerini şöyle sürdürdü;
"İlk internet sitemizi 450 dolara yaptırmıştık. Şimdi internete saatte harcadığımız miktarın saati 450 dolar. Dünya turizmi, internete yöneldiği halde toplam satışlarımızın yüzde 65'ini acentelerimiz yapıyor. Biz acentelerimizle birlikte büyüyoruz. İki yıldan beri üzerinde çalıştığımız kendi markamızı dünyaya açmanın zamanı geldi. Gücümüzü, Prontotour ismiyle dünyanın başka ülkelerinde de yapabiliriz. Prontotour, Türkiye'de 70'in üzerinde ülkeye 12 ay boyunca tur yapıyor. İki yıl içinde yaklaşık 5 ülkeden bu operasyonu başlatmayı hedefliyoruz. İlk sürprizleri 5/6 ay içinde vermeyi planlıyoruz.
KENDİ ÖZ SERMAYEMİZLE DEVAM EDİYORUZ
Daha güçlü bir Prontotour, oluşturmayı hedefliyoruz. Şirketimiz uluslararası bağımsız şirketler tarafından denetleniyor. Şirketimiz tamamen öz sermayesiyle bütün yatırımları yapıyor. Şu andaki tüm yatırımlarını kendi öz sermayesiyle devam ettiriyor.
İÇİNE DOKUNULMUŞ, MERAK UYANDIRAN ÜRÜNLER SATIYORUZ
Bin noktaya yakın yerde ürünlerimiz online olarak satılıyor. Şu anda burada olan acentelerimiz, toplam satışın yüzde 90'ını oluşturuyorlar. Kendi ürünümüzü kendimizin geliştirmesinin yanında, biraz farklı olmamız gerekiyordu. Herkesin yaptığını yapmak istemedik. Şunu söyleyebilirim, biz seksi ürünler satıyoruz. İçine dokunulmuş, merak uyandıran, içine bakılmak istenen ürünler satıyoruz.
Eğer siz herkesin sattığını copy paste alıp satarsanız, gelecekte var olmanız çok zor. Biz kendimizin ürettiği ürünleri satmayı tercih ediyoruz. Eğer sektörde Prontotour olacaksanız, ilgi uyandıracak, açılıp içine bakılacak ve tur alındıktan sonra 'doğru ürünmüş, seksi ürünmüş' denilmesi gerekiyor.
2023 HEDEFİMİZ 1 MİLYON TURİST 900 MİLYON DOLAR CİRO
Şimdi gelelim 2023 hedeflerine; 1 milyon turist, 900 milyon dolar ciro hedefliyoruz. Bu yıl bir süprizimiz var. Biz acentelerimizle varız. Türkiye'nin dört bir tarafında acentelerimiz ürünlerimizi satıyor. 2013 yılında yapılacak bir çekilişle fiyat 500 c marka araba vereceğiz. Bizler büyüdükçe, daha iyisini daha güzelini daha güzelini tüketicimize misafirimize sunuyoruz. Hep birlikte daha güzel günler diliyorum"
SARP ÖZKAR: BU YIL KİŞİ BAŞI TUR BEDELİMİZ 716 EURO'YA ÇIKTI
Onaran'ın konuşmasından sonra acentelere çeşitli ödüller dağıtıldı. Ödüllerin ardından Prontotour Pazarlama Müdürü Sarp Özkar, acentelere yönelik bir konuşma yaptı.
Prontotour'un acentelerle birlikte büyüdüğünü ifade eden Özkar, "Bizlere verdiğiniz destek çok önemli. Değerinizi çok iyi biliyoruz,sağolun var olun" dedi. Özkar, sözlerini şöyle sürdürdü;
2011 yılında 60 bin kişi sayısıyla 38 milyon ciroya, 2012'de 50 milyon Euro'ya, 2013 yılında ise 62.5 milyon euro'ya ulaşacağız. 2012 yılında kişi başı tur bedeli tutar ortalaası geçen yıla oranla 655 Euro'dan, 716 Euro'ya çıktı. Bu da bizi çok memnun ediyor.
EN İYİ ÇIKIŞ YAPAN DESTİNASYONLAR
2012 yılında en iyi çıkış yapan destinasyonlar ise Almanya, gemiyle Ege Adriyatik turları, Büyük Britanya ve Beyrut..
KAYNAK:http://www.turizmguncel.com/