Turizmciler bu yıl yeni müşteri yerine 'müdavim müşteri'ye odaklandı. Türkiye-Avrupa Turizm Konseyi Başkanı Baraner, "Otellerin amacı mevcut müşterileri kaptırmamak" dedi.
Bu yıl Türkiye de dahil Akdeniz Çanağı'ndaki tüm turizm ülkeleri otellere düzenli gelen mevcut turisti kaçırmamak için birbiriyle yarışacak. Türkiye- Avrupa Turizm Konseyi (WTTC) Başkanı Hüseyin Baraner, "Avrupa'da şu anda trend 'müdavim müşteri', yani bir otele sürekli giden müşteriden yana. Bu yıl ülkelerin en büyük kozu bu. Türkiye'de bu oran müşteri memnuniyetinden dolayı çok yüksek" dedi. Baraner, Türk acente ve otellerin sürekli müşterileri bu yıl da otellerine çekebilmek için 'önceki yıllarda kaldığınız odanın aynısını ayıralım', 'istediğiniz servis elemanını seçin' gibi ayrıcalıklar sunduğunu kaydetti. Baraner, bu nedenle hem Türkiye hem de diğer ülkelerdeki otellerin müdavim müşterileri teker teker arayarak direk iletişime geçtiğini ve kişiye özel hizmete yöneldiğini anlattı. Baraner, "Bu yıl herkesin amacını elindeki mevcut turisti komşuya kaptırmamak" diye konuştu.
Baraner, diğer ülkelerin serviste Türkiye kadar başarılı olmadığını söyleyerek "Bir kere Türkiye'ye gelen tercihini bizden yana çeviriyor" dedi. Tourexpi sitesi tarafından yapılan araştırmada Alanya yüzde 42 ile en çok müşteri memnuniyetine sahip turizm beldeleri arasında ilk sırada geldi.
(Dilek Taş / Sabah)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.