30 Aralık 2012 Pazar

Ruslar internet üzerinden tur satın almayı sevdi




Türkiye, 2012’de en çok ziyaretçi çeken ülkeler sıralamasında 29,3 milyon kişiyle 6’ncı sıraya yükseldi. 2013’te uluslararası turizmin yüzde 2-4 civarında büyümesi beklenirken, bu büyümeden pay almak isteyen küçük ve orta ölçekli tesislerin internet satış kanalını daha etkin kullanmaları tavsiye ediliyor. 



Konaklama sektörüne yönelik çözümler geliştiren CloudArena'nın kurucu ortağı Tolga Yalçınkaya, 2012 yılında internet üzerinden yapılan satışların yüzde 10 arttığına işaret ederek, bu alandaki gelişmeye dikkat çekti.
 
Konaklama sektörüne yönelik çözümler geliştiren CloudArena, bulut bilişim tabanlı dijital konaklama tesisi yönetim ve pazarlama sistemi HotelRunner ile konaklama tesislerinin doğru ve etkin bir online varlığa sahip olmalarını sağlıyor. Türkiye’nin 2012 yılında turizm alanında başarılı bir yıl geçirdiğini belirten Tolga Yalçınkaya, interneti yoğun ve etkin kullanan genç nüfusun da etkisiyle seyahat öncesi ve sonrası aktivitelerin artık sanal ortama kaydığını vurguladı. Yalçınkaya, "Doğru ve etkin bir online varlığa sahip tesislerin doluluk oranlarının ciddi seviyede arttığı görüldü." dedi.
 
Yalçınkaya'nın verdiği bilgiye göre 2012 yılında en çok rezervasyon 3,73 milyon yerli, 13,2 milyon yabancı ziyaretçi ile Antalya’daki tesislere yapıldı. İkinci sırada 3,43 milyon yerli, 11 milyon yabancı ziyaretçiyle İstanbul yer aldı. Sosyal promosyon imkânlarının da etkisiyle HotelRunner kullanan tesislerin online direkt rezervasyonlarında 7 kat artış sağlandı. Bunun etkisiyle tesislerin doluluk oranları ortalama yüzde 27 oranında arttı. HotelRunner’ı kullanan tesislerin yabancı ziyaretçileri en çok Almanya, Rusya ve İngiltere’den geldi. 2013’te ise kış sporları ve din turizmi başta olmak üzere Türkiye’ye en çok ziyaretçi gönderen ülkelerin ise Almanya, Rusya, Bulgaristan ve İran olacağı öngörülüyor.  (Haberrus)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.