Avrupa pazarlarını yakından takip eden usta turizmci Hüseyin Baraner, 2013 yılı için Alman turizm pazarına dikkat çekti.
2013 yılı tam olarak berrak değil. tahminler ve yorumlar farklı,Turizmci arkadaşlar ya hafif iyimser yada biraz tedirgin ve telaşlı. Dünya piyasalarına baktığımızda üç beş ülkenin dışında hiç bir ülke ekonomisi büyüme gösteremiyor.
* Avrupa ekonomisi durağan hale geldi
* Dünyada ekonomik riskler büyüyor
Birleşmiş Milletler dünya ekonomisindeki gidişattan endişeli. Uzmanlara göre küresel krizin izleri ancak yıllar sonra silinebilecek. Bu yıl iyice gerileyen dünya ekonomisinin büyüme hızı önümüzdeki yıllarda da düşük kalacak. Birleşmiş Milletler'in (BM) ekonomik tahmin raporunda durgunluğun da ötesinde resesyon tehlikesinden söz ediliyor.
Ayrıca Çin ekonomisindeki ani çöküş tehlikesinin küresel resesyona yol açabileceği görüşleri piyasalara ayrıca ciddi bir sıkıntı veriyor. Amerikan Kongresi'nde yıl sonuna kadar uzlaşma sağlanamadığı takdirde vergiler otomatikman artacak ve devlet bütçesinden yapılan harcamalar azaltılacak. Çin'den de endişe verici sinyaller geliyor. Pekin yönetimi konjonktürü canlandırmayı başaramazsa, ülke ekonomisinin durgunluğa sürüklenmesi önlenemeyecek.
Alman ekonomisi de bu gelişmelerden tabii payını alıyor. Daralan dünya ticareti İhracata bağımlı Almanya'nın büyüme hızını da aşağı çekiyor. Yaz aylarında Alman ekonomisine %1,6'lık büyüme şansı tanıyan Almanya Merkez Bankası son tahmin raporunda bu oranı %0,4'e çekmesine rağmen turizm de yine aynı hareketli piyasa 2013 yılında Almanya olacak.
Bizde kefen Almanda tatil parası muhakkak bir yerde saklıdır...
Yıllar önce yazmıştım. Almanlar için hayat ne kadar zorlaşırsa zorlaşsın, bazı Almanlar içi şartlar ne kadar ağırda olursa olsun; tatil onların yaşamının hem kaynağı hemde kaymağıdır. Almanlar için Tatil yaşam öpücüğüdür: Tatil basit bir kelime, ama Almanları hemen duygusallaştırmaya itiyor:
Almanlar için Tatil sözcüğü hemen yüzleri gülümseten ilk kutsal kelime ‘Urlaub’: Sadece çocuklar, yaşlılara, çalışan, çalışmayan emekli, engeli, zinde, hasta, zengin fakir herkes için yılın en önemli, en vazgeçilmez ve en tatlı gereksinimi, ihtiyacı.
Almanların bitmez tükenmez birinci özlemidir tatil....
Denize ve güneşe yolculuk onlar için Kabe yoluna dönüşür ve sonsuz ve bitmez-tükenmez yaşam kaynağıdır Almanların seyahat romantizmi. Yıllardır, dünya turizminin kalesi Almanya, bir "Can Simidi"dir turist kabul eden ülkeler için. Birçok ülkenin turizm gelirlerinde Almanya'nın payı büyüktür ve her yıl büyümektedir. Başı sıkışan ve ürünleri elinde kalan dünya turizmcileri hemen Alman pazarlarına koşar. Ve bu neredeyse 40-50 yıldır böyledir.
Alman turizminin bu duygusal tablosundan sonra birde sektör yapısına baktığımız zaman 2012 yılında rekor kar yapmış ve dimdik ayakta duran ve gelecek birkaç yıl için ciddi finansal birikimlere sahip bir piyasa görüyoruz. Bir ki istisna hariç Almanya kökenli tüm tur operatörlerinin ve seyahat acantalarının durumunun iyi olduğunu gözlemliyoruz. Uluslararası gruplarında en iyi ve karlı bölümleri de yine Almanya'da. Birde son iki sezonda başta İngiltere, Polonya ve Rusya'daki iflasları düşünün. Özellikle Türkiye ve Mısır'a verdiği zararları...
Turizm her yerde her zaman para kazandırmıyor...
Sadece başarısının bedelini kalite ve hizmet ile ödemiş şirketler ayakta kalabiliyor. Sadece pazarlama teknikleri ve kurnazca müşteri üreten marketing aksiyonları ile piyasa edinen yapılar bir bir çöküyor. Tek kalan, yaşayan ise kalite ve yüksek hizmet ve bunu sunan şirketler.
Almanya gerçeklerin sessiz ülkesi; Almanya'da fazla bağıran, çağıran, konuşan, iddia eden yok. Herkes işi ile ölçülüyor. Kalitenize, verdiğiniz hizmete, yaptığınız işe orantılı olarak insanlar size sıcak bir selam veriyor. Müşteride, şirketlerde dolayısı ile ürünlerde sürdürebilinir karakterde yapılanıyor. Bu dokuya uymayanlar hep marjinal olarak last minute sayfalarının figüranları gibi bir köşeden diğer köşeye zıplıyor.
Türkiye böyle devasa yapılı, ciddi bir pazarın içinde şimdiden önemli bir yere sahip. Pazar payımız her yıl büyüyor. Hatta 2023 yılından önce bugünkü 5 milyon turistten 10 milyon turiste çıkabilecek bir altyapıya sahip olduğumuzda sık sık söyleniyor.
Alman halkının Türkiye'ye olan merakı ve ilgisi hergün artarken öbür tarafta Almanya'daki Türklerde yaşamın her bölümünde epey gelişme gösterdiler. Alman ekonomisinde ve ticari yaşamında Türkler en tepeye doğru yükselişte. Eskiden bildiğimiz bir-iki isme karşılık bugün siyasette, sporda, sanatta ve kültür yaşamında sayısız Türk ismi Almanların belleğine kazınmış durumda.
Tüm tur operatörlerinin önemli pozisyonlarında Türkler söz sahibi. Almanya'daki on bine yakın Seyehat acantasında yüksek sayıda Türk çalışıyor. Almanya'da daha büyük etkinlikler ve tanıtım projelerini harekete geçirme zamanı gelmiştir. Avrupa ekonomisinin kurtarıcısı, yeniden tetikleyicisi olan Almanya'da daha stratejik yapılara ihtiyacımız var.
2023 stratejimiz için kaynak ülkelerin başında Almanya olmalıdır ve sekörümüz ve bakanlığımız on yılllık bir "Almanya- Türkiye turizm geliştirme ve çeşitlendirme stratejik işbirliğini" hayata geçirmek için tüm gerekli bilimsel, sektörel ve akademik çalışmaların başlaması için ön ayak olmalıdır.
kaynak:turizmaktuel.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.