25 Aralık 2012 Salı

Rixos Hotels European Business Awards’ın ülke şampiyonu oldu




Rixos Hotels, European Business Awards (Avrupa İş Ödülleri) Turizm- Otelcilik dalında “Best growing Business of Europe” ta Türkiye’yi temsil edecek



Yarıştığı kendi alanında ülke şampiyonu olan Rixos Hotels, katıldığı Turizm-Otelcilik dalında “Best growing Business of Europe”ta Türkiye’yi temsil edecek. Türkiye’den 150’nin üzerinde firmanın katıldığı Avrupa’nın en önemli iş ödülü olan ‘‘European Business Awards’’ta  40 firma ile birlikte yarı finale kalan  Rixos, 3. elemasyonda yarışacak.

Avrupa’nın en iyilerini seçen Europian Business Awards’taki 40 finalist arasına giren Rixos Hotels’in  Markadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Başak Erel, “Turizm sektörüne yenilikçi bir bakış açısı getirmeye çalışıyoruz. Sadece Türkiye’de değil, faaliyet gösterdiğimiz tüm destinasyonlarda bu misyonumuzu sürdürüyoruz. Başarılarımız ve çabalarımız bugüne kadar pek çok uluslararası otorite tarafından tescillendi. Avrupa’nın en prestijli ödülü Europian Business Awards’ta Ulusal Şampiyon olarak yerimizi aldık, çok gururluyuz. Bu başarımızı finalde de devam ettirmek istiyoruz.’’dedi.

İş dünyasında mükemmelliyeti, en iyi uygulamaları, yenilikleri tanıtmak ve desteklemek amacıyla oluşturulan bağımsız ödül programı Europian Business Awards’da  bu yıl ilk defa uygulanan bir sistemle, her ülkeden seçilen finalistlerin özel olarak hazırladıkları videolar halk oylamasına sunuldu. Tüm dünyadan oylamaya açık olan yarışma sonucunda kendi ülkesindeki finalistler arasında kendi dalında en fazla oyu alan Rixos “Ulusal Şampiyon” ilan edildi. Rixos Hotels, European Business Awards’ta Türkiye’yi temsil etmeye devam edecek.

kaynak:turizmguncel.com

Avrupa'da flaş gelişme: Expedia, Trivago'nun yüzde 61,6'sını satın aldı





Dünyanın en büyük online seyahat şirketlerinden Expedia Almanya merkezli otel arama sitesi Trivago'nun büyük ortağı oldu. Trivago son dört yılda karını sekize katlamıştı.


Expedia Avrupa’nın en büyük ‘metasearch’ (geleneksel arama motorlarının verilerini kullanan arama teknolojisi) şirketlerinden Trivago’nun yüzde 61,6’lık hissesini satın aldı. Satın alma işleminin 477 milyon €’ya mal olduğu belirtiliyor.
Dusseldorf merkezli Trivago’nun hisselerinin devir işlemlerinin 2013 yılının ilk yarısında ilgili rekabet kurumlarının onayının ardından sonlanacağı açıklandı. Trivago’nun kurucu ortakları ve yönetim kadroları şirketin Almanya’daki merkezinden bağımsız olarak görev yapmaya devam edecekler.
Trivago kullandığı ‘her tıktan gelir elde etme’ modeliyle 2008 yılından bu yana her yıl gelirlerini ikiye katladı. 2012 yılında şirketin net karının 100 milyon € olması bekleniyor. Yedi yıl önce kurulan Trivago yaklaşık 600 bin otele dair arama sonuçlarını internet kullanıcısıyla paylaşıyor. Ayrıca 30 ülkede, 23 ayrı dilde yayın yapan toplam 140 rezervasyon sitesinden veri topluyor.
Expedia Başkanı ve CEO’su Dara Khosrowshahi gelişmeye dair yaptığı açıklamada: “Trivago Avrupa’nın en büyük, en hızlı gelişen ve en popüler seyahat sitelerinden birini yarattı. Kıta çapında yıllık 100 milyon otel araması Trivago üzerinden gerçekleşiyor. Şirketin harika ürün geliştirme, gerçekten güçlü bir marka oluşturma ve ortaklarını yükseltme gibi bir şirket kültürü var. Bu özelliklerin hepsi Expedia’nın çok yakından ilgilendiği değerler. Onları portfolyomuza kattığımız için çok heyecanlıyız” dedi.

Trivago Kurucu Ortağı ve Yönetim Direktörü Rolf Schromgens ise “Bireye göre özelleşmiş ve kapsamlı otel arama sistemimizi bağımsız olarak geliştirmeye devam edeceğiz. Tutkumuz ve odak noktamız hep bu olacak. Bu gelişmenin ardından da müşterilerimize kendi ideal otellerini mümkün olan en düşük fiyata bulmaları konusunda güç vermeye devam edeceğiz” şeklinde konuştu.

kaynak:turizmguncel.com

Ağaoğlu turizme 4 yılda 700 milyon yatıracak





AĞAOĞLU Şirketler Grubu, 2016 yılına kadar inşaata 9 milyar lira, turizme 700 milyon lira ve enerjiye 2.5 milyar lira yatırım planlıyor. Ali Ağaoğlu, “Hiç arsa almadan elimizdeki projeleri hayata geçirsek, inşaattan 2016’ya kadar 22 milyar liralık ciro elde ederiz” dedi.




İNŞAAT turizm ve enerji sektöründe faaliyet gösteren Ağaoğlu Şirketler Grubu, 2016 yılına kadar inşaata 9 milyar lira, turizme 700 milyon lira ve enerjiye 2.5 milyar lira yatırım yapmayı planlıyor.

Ağaoğlu Şirketler Grubu Başkanı Ali Ağaoğlu, “Sadece inşaattan 2016’ya kadar 22 milyar liralık ciro hedefliyoruz. Bugünden sonra hiç ihale almasak ve yeni araziler almasak bile nun elimizdeki arsa portföyüyle bu gelire ulaşacağız” dedi. Ağaoğlu, Körfez’den gelen yabancı yatırımcıya da dikkat çekerek, piyasayı Maslak 1453’teki Körfez satışıyla ısıttığını ifade etti.

Ağaoğlu Şirketler Grubu Başkanı Ali Ağaoğlu, Uludağ’daki Ağaoğlu My Mountain Otel’de grubun 2012 değerlendirmesini yaptı ve 2013 hedeflerini paylaştı.

Ağaoğlu, geçtiğimiz aylarda yaptığı ‘ekonomiyi ısıtırım’ açıklamasını hatırlatarak, “Konutta balon oluştu, ekonomi donuyor dediler. Ben de ekonomi donarsa biz ısıtırız dedim. Maslak 1453 projemizde 2200 konut satarak, ekonomiyi ısıttık. 2012 kontrollü bir yıl oldu. İlk üç çeyrek durgun geçti. 4’üncü çeyrekte hareketlenme başladı” diye konuştu.

İSTANBUL Finans Merkezi’nin ihalesini kazanan Ali Ağaoğlu, “Proje için kazmayı yılbaşından önce vuracağız. 8.5 milyon metreküp hafriyat çıkacak. Hafriyatın 7.5 milyon metreküpü Kartal’da dolgu olarak değerlendirilecek” dedi. Finans merkezinin tüm altyapı ve ortak alanlarının inşası ile 3. bölgenin yapımını üstelenen Ağaoğlu, 500 gün süre verilen hafriyatı 1 yılda tamamlayıp, 2016’ya kadar projeyi tamamlayacak.

TURİZM grubunda My City, My Resort, My Mountain isimli 316 odalı üç otelle faaliyet gösteren Ali Ağaoğlu, bu yıl 14 milyon lira gelir elde etti. Telesiyej ve My Club’lardaki ciro ise 18 milyon lira oldu. 2013 yılında ise 4 yeni otel projesini hayata geçirmeyi planlayan Ağaoğlu, İstanbul Boğazı’nda sahip olduğu Yeniköy, Ortaköy ve Amcazade arazilerinde otel projelerine başlayacak. Ağaoğlu, İkitelli’de de 212 Otel projesini de faaliyete geçirecek.

LONDRA’da inşa etmeyi planladıkları 54 katlı kule projesi ile ilgili bazı sıkıntılar olduğunu belirten Ali Ağaoğlu, “Londra’nın en yüksek binasını yapmayı planlıyorduk. Belediye bunu 40 kata çekmeye çalışıyor. Alican geçen hafta bu konuyu Londra belediye başkanı ile görüştü. Proje 40’lı katlara inerse, projeden vazgeçeriz. Ancak her koşulda Londra’da bir proje yapacağız” dedi.

kaynak:tourexpi.com/

Turizm sektörüne 300 milyon dolarlık yeni oyuncu geliyor



Er Şirketler Grubu, madencilik ve denizcilik sektöründen sonra turizme de giriyor. Grubun bu alandaki yatırım hedefi ise 300 milyon $.
Star Gazetesinde yayınlanan Yaşar Kızılbağ’ın haberine göre Rize’nin Pazar ilçesinde 70 yıl önce küçük bir bakkal dükkanıyla temelleri atılan Er Şirketler Grubu, madencilik ve denizcilik sektöründen sonra turizme de giriyor. Grubun üçüncü kuşak temsilcisi Er Grup Yönetim Kurulu Başkanı Ayhan Ergenç, yeni yılda turizm sektörüne gireceklerini belirterek “5 yılda 300 milyon dolar yatırım planlıyoruz” dedi. 2006 yılında kurdukları Er Yatırım Şirketi’nin bu işe yoğunlaştığını belirten Ergenç, turizme uzun süreli baktıkları için ince eleyip sık dokuduklarını anlattı.
42 yıl önce Çan’da kömür madeni işletmeye başladıklarını ardından 1994’te Akel markasıyla sektörde güçlü aktörlerden biri haline geldiklerini söyleyen Ergenç “Recep Tayyip Erdoğan’ın İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı döneminde hem İstanbul’un hem de Türkiye genelinde kömüre getirilen standartlarda etkin rol oynadık” dedi. Ergenç 1990’da ise denizcilik sektörüne girdiklerini belirterek şu anda 4 gemileri olduğunu, bu alana da 150 milyon dolar yatırım yaptıklarını söyledi. Enerji ile ilgili çalışmalarının kömürle sınırlı kalmayacağını da belirten Ergenç “Çan’da uzun vadeli olarak enerji santrali yatırımı yapabiliriz” diye konuştu.

2013’e ilişkin beklentilerini de anlatan Ayhan Ergenç “Yeni yıl da 2012 gibi olur. Kötümser değilim. Dünya ekonomisinden iyi haberler duyarsak bize yansır” dedi. (Kaynakstargazete.com)

2013'te Alman turiste oynayan kazanır...




Avrupa pazarlarını yakından takip eden usta turizmci Hüseyin Baraner, 2013 yılı için Alman turizm pazarına dikkat çekti.

2013 yılı tam olarak berrak değil. tahminler ve yorumlar farklı,Turizmci arkadaşlar ya hafif iyimser yada biraz tedirgin ve telaşlı. Dünya piyasalarına baktığımızda üç beş ülkenin dışında hiç bir ülke ekonomisi büyüme gösteremiyor.
* Avrupa ekonomisi durağan hale geldi
* Dünyada ekonomik riskler büyüyor
Birleşmiş Milletler dünya ekonomisindeki gidişattan endişeli. Uzmanlara göre küresel krizin izleri ancak yıllar sonra silinebilecek. Bu yıl iyice gerileyen dünya ekonomisinin büyüme hızı önümüzdeki yıllarda da düşük kalacak. Birleşmiş Milletler'in (BM) ekonomik tahmin raporunda durgunluğun da ötesinde resesyon tehlikesinden söz ediliyor.
Ayrıca Çin ekonomisindeki ani çöküş tehlikesinin küresel resesyona yol açabileceği görüşleri piyasalara ayrıca ciddi bir sıkıntı veriyor. Amerikan Kongresi'nde yıl sonuna kadar uzlaşma sağlanamadığı takdirde vergiler otomatikman artacak ve devlet bütçesinden yapılan harcamalar azaltılacak. Çin'den de endişe verici sinyaller geliyor. Pekin yönetimi konjonktürü canlandırmayı başaramazsa, ülke ekonomisinin durgunluğa sürüklenmesi önlenemeyecek.
Alman ekonomisi de bu gelişmelerden tabii payını alıyor. Daralan dünya ticareti İhracata bağımlı Almanya'nın büyüme hızını da aşağı çekiyor. Yaz aylarında Alman ekonomisine %1,6'lık büyüme şansı tanıyan Almanya Merkez Bankası son tahmin raporunda bu oranı %0,4'e çekmesine rağmen turizm de yine aynı hareketli piyasa 2013 yılında Almanya olacak.
Bizde kefen Almanda tatil parası muhakkak bir yerde saklıdır...
Yıllar önce yazmıştım. Almanlar için hayat ne kadar zorlaşırsa zorlaşsın, bazı Almanlar içi şartlar ne kadar ağırda olursa olsun; tatil onların yaşamının hem kaynağı hemde kaymağıdır. Almanlar için Tatil yaşam öpücüğüdür: Tatil basit bir kelime, ama Almanları hemen duygusallaştırmaya itiyor:
Almanlar için Tatil sözcüğü hemen yüzleri gülümseten ilk kutsal kelime ‘Urlaub’: Sadece çocuklar, yaşlılara, çalışan, çalışmayan emekli, engeli, zinde, hasta, zengin fakir herkes için yılın en önemli, en vazgeçilmez ve en tatlı gereksinimi, ihtiyacı.
Almanların bitmez tükenmez birinci özlemidir tatil....
Denize ve güneşe yolculuk onlar için Kabe yoluna dönüşür ve sonsuz ve bitmez-tükenmez yaşam kaynağıdır Almanların seyahat romantizmi. Yıllardır, dünya turizminin kalesi Almanya, bir "Can Simidi"dir turist kabul eden ülkeler için. Birçok ülkenin turizm gelirlerinde Almanya'nın payı büyüktür ve her yıl büyümektedir. Başı sıkışan ve ürünleri elinde kalan dünya turizmcileri hemen Alman pazarlarına koşar. Ve bu neredeyse 40-50 yıldır böyledir.
Alman turizminin bu duygusal tablosundan sonra birde sektör yapısına baktığımız zaman 2012 yılında rekor kar yapmış ve dimdik ayakta duran ve gelecek birkaç yıl için ciddi finansal birikimlere sahip bir piyasa görüyoruz. Bir ki istisna hariç Almanya kökenli tüm tur operatörlerinin ve seyahat acantalarının durumunun iyi olduğunu gözlemliyoruz. Uluslararası gruplarında en iyi ve karlı bölümleri de yine Almanya'da. Birde son iki sezonda başta İngiltere, Polonya ve Rusya'daki iflasları düşünün. Özellikle Türkiye ve Mısır'a verdiği zararları...
Turizm her yerde her zaman para kazandırmıyor...
Sadece başarısının bedelini kalite ve hizmet ile ödemiş şirketler ayakta kalabiliyor. Sadece pazarlama teknikleri ve kurnazca müşteri üreten marketing aksiyonları ile piyasa edinen yapılar bir bir çöküyor. Tek kalan, yaşayan ise kalite ve yüksek hizmet ve bunu sunan şirketler.
Almanya gerçeklerin sessiz ülkesi; Almanya'da fazla bağıran, çağıran, konuşan, iddia eden yok. Herkes işi ile ölçülüyor. Kalitenize, verdiğiniz hizmete, yaptığınız işe orantılı olarak insanlar size sıcak bir selam veriyor. Müşteride, şirketlerde dolayısı ile ürünlerde sürdürebilinir karakterde yapılanıyor. Bu dokuya uymayanlar hep marjinal olarak last minute sayfalarının figüranları gibi bir köşeden diğer köşeye zıplıyor.
Türkiye böyle devasa yapılı, ciddi bir pazarın içinde şimdiden önemli bir yere sahip. Pazar payımız her yıl büyüyor. Hatta 2023 yılından önce bugünkü 5 milyon turistten 10 milyon turiste çıkabilecek bir altyapıya sahip olduğumuzda sık sık söyleniyor.
Alman halkının Türkiye'ye olan merakı ve ilgisi hergün artarken öbür tarafta Almanya'daki Türklerde yaşamın her bölümünde epey gelişme gösterdiler. Alman ekonomisinde ve ticari yaşamında Türkler en tepeye doğru yükselişte. Eskiden bildiğimiz bir-iki isme karşılık bugün siyasette, sporda, sanatta ve kültür yaşamında sayısız Türk ismi Almanların belleğine kazınmış durumda.
Tüm tur operatörlerinin önemli pozisyonlarında Türkler söz sahibi. Almanya'daki on bine yakın Seyehat acantasında yüksek sayıda Türk çalışıyor. Almanya'da daha büyük etkinlikler ve tanıtım projelerini harekete geçirme zamanı gelmiştir. Avrupa ekonomisinin kurtarıcısı, yeniden tetikleyicisi olan Almanya'da daha stratejik yapılara ihtiyacımız var.
2023 stratejimiz için kaynak ülkelerin başında Almanya olmalıdır ve sekörümüz ve bakanlığımız on yılllık bir "Almanya- Türkiye turizm geliştirme ve çeşitlendirme stratejik işbirliğini" hayata geçirmek için tüm gerekli bilimsel, sektörel ve akademik çalışmaların başlaması için ön ayak olmalıdır.

kaynak:turizmaktuel.com

Rovia takes World Travel Awards title





Rovia has been awarded the title of World’s Leading Travel Booking Website at the 2012 World Travel Awards Grand Final Gala Ceremony held in Gurgaon, New Delhi.
The site was selected over other leading booking engines such as Orbitz, Expedia, Priceline, and Travelocity. 
World Travel Awards is one of the most prestigious awards programs in the global travel and tourism industry, hailed by the Wall Street Journal as “the Oscars of the travel industry”.
Rovia is the largest provider of curated group travel experiences in the world, annually producing and managing hundreds of unique pre-packaged experiences for groups numbering from a few dozen to a few thousand.
The site’s advanced travel technology offers unmatched features and benefits.
“Winning World’s Leading Travel Booking Website in the 2012 World Travel Awards reaffirms Rovia’s position as a prominent online travel company,” said Rovia president Mike Putman. 
“Rovia is a travel industry innovator and this award is testament to the fact that our customers can book their travel with security and confidence as we continue to set the ultimate standard for their online travel experience. 
“We are honored by the mutual public and worldwide travel community’s expression of confidence as an industry leader.”

SOURCE:http://www.breakingtravelnews.com

Memphis second most expensive US destination to celebrate New Year’s Eve





End-of-year heralders who want to celebrate New Year’s Eve in Memphis, Tennessee, should steel themselves for some hefty sticker shock at the hotel check-in counter. According to a new survey from www.CheapHotels.org , the city known as the “Birthplace of Rock ‘n Roll” ranks as the second most expensive destination to celebrate New Year’s Eve based on the cost of its lodging.
The survey established the minimum amount visitors will have to spend to stay in a centrally-located, 3-star hotel in 30 US destinations. According to its results, in Memphis, travelers will have to pay US$309 for the most affordable double room on New Year’s Eve. Only one destination is more expensive. Not surprisingly, New York City nabbed the top spot with a December 31 overnight rate of US$376.
Coming in at the third position is Atlantic City, New Jersey, where visitors will have to pay at least US$299 for a room. Tennessee’s second destination covered by the survey, Nashville, rounds out the top 10 with a nightly rate of US$179 for the most affordable 3-star hotel room.
The following table shows the 10 most expensive destinations in the United States for New Year’s Eve based on their lodging costs. The rates indicated reflect the price for the cheapest available double room in a centrally-located, 3-star hotel.
1. New York City US$376
2. Memphis US$309
3. Atlantic City US$299
4. Honolulu US$279
5. Miami Beach US$259
6. New Orleans US$239
7. Los Angeles US$199
8. Jacksonville US$198
9. San Francisco US$192
10. Nashville US$179

source:www.eturbonews.com

Yabancı ziyaretçi sayısı artıyor.İşte Rakamlar..




Kasım ayında ülkemizi ziyaret eden yabancı sayısı geçen yılın Kasım ayına göre yüzde 2,21 artış gösterdi. Buna göre kasım ayında ülkemizi ziyaret eden yabancı sayısı 1 milyon 631 bin 647 kişi olarak gerçekleşti.
Kasım ayında ülkemize gelen yabancı ziyaretçilerin en çok giriş yaptıkları sınır kapılarının bağlı olduğu iller sıralamasında ilk 5 il ise aşağıdaki şekilde gerçekleşti:

1- İSTANBUL %44,61 (727 816)
2- ANTALYA %16,86 (275 176)
3- EDİRNE %10,81 (176 420)
4- ARTVİN %7,92 ( 129 272 )
5- İZMİR %2,86 ( 46 742)
2012 yılı Ocak-Kasım döneminde ülkemizi ziyaret eden yabancı sayısı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 0,59 artış göstererek 30 milyon 439 bin 612 kişi olarak gerçekleşti. Bu ziyaretçilerin 1 milyon 990 bin 520`si yani yüzde 6,54`ünü günübirlikçiler oluşturdu.

Ocak-Kasım döneminde ülkemize gelen yabancı ziyaretçilerin en çok giriş yaptıkları sınır kapılarının bağlı olduğu iller sıralamasında ilk 5 il aşağıdaki şekilde gerçekleşti:

1- ANTALYA %33,44 (10 178 335)
2- İSTANBUL %28,68 ( 8 729 656 )
3- MUĞLA %9,80 (2 984 200)
4- EDİRNE %8,28 (2 520 741 )
5- ARTVİN %4,57 ( 1 391 325 ) tbs


kaynak:http://www.haberturizm.com/

Arap Turizm Örgütü’nün 2013 rotası Bursa



Arap Turizm Örgütü’nün 2013 rotası Bursa


Arap Ligi Turizm Örgütü’nün 2013 Bursa Ana Destinasyonu törenle deklare edildi. Törende konuşan Vali Şahabettin Harput ile Arap Turizm Örgütü Başkanı Dr. Bandar Fahad El-Fehaid, 21 Arap ülkesi ile Türkiye arasındaki dostluk ve kardeşliğin pekişeceğini söyledi.













Crowne Plaza’da düzenlenen toplantıya Bursa Valsii Şahabettin Harput'un yanı sıra Arap Turizm Örgütü Başkanı Dr. Bandar Fahad El-Fehaid ve Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe ile birlikte Türk ve Arap turizm yetkilileri katıldı. Tanıtım programında konuşan Bursa Valisi Şahabettin Harput, Bursa’nın tarihi günlerinden birini yaşadıklarını söyledi.

2013'ün Arap ve Bursa turizmi için çok önemli bir yıl olacağını belirten Vali Harput, "2012'nin 22 Nisan tarihinde bizzat Sayın Başbakanımızın teşrifleri ile de Bursa'da yapılan Büyük Türk-Arap Turizm Buluşması'nın hemen akabinde 2011'de aldığımız bir kararla Dr. Bandar Fahad El- Fehaid ve ben Bursa Valisi olarak yaptığımız bir protokol sonucu, Bursa-Arap Turizm Örgütü tarafından 2013 yılı için Bursa destinasyon merkezi ilan edildi. 2013 yılı Arap ve Bursa turizmi için çok önemli bir yıl olacak. Dünyada 2012 yılı itibarı ile 1 trilyon dolarlık turizm pastası ve 1 milyon insan turist var. Biz de Bursa olarak bu pastadan gerekli payı olmak istiyoruz" diye konuştu.

Arap ülkelerinde Bursa’nın tanıtımı yapılacak

Arap ülkelerinde Bursa’nın tanıtımı için özel programlar yapılacağını belirten Harput, “Biz 2013'ü çok önemsiyoruz ve iyi değerlendirmek istiyoruz. Arap turistleri Bursa'da çok iyi ağırlayacağız. 2013 için 8 Arap ülkesinde Bursa'nın tanıtımı için özel programlar yapılacak. Katar, Kuveyt ve Suudi Arabistan bunların en önemlilerinden. Özellikle Bahreyn'de yapılacak Arap ülkeleri turizm bakanları toplantısında Bursa'nın iyi tanıtımını yapmak istiyoruz. Bu olay sadece Bursa ve Arap dünyası değil, tüm Türkiye ile Arap dünyası için çok önemli. Yaşasın Bursa-Arap dostluğu ve Arap-Türk dostluğu, Türkiye-Arap dostluğu" dedi.

Nisan ayında Bursa’da yapılan büyük buluşmanın ardından turist sayısında yüzde 80 artış olduğunu ifade eden Arap Turizm Örgütü Başkanı Dr. Bandar Fahad El-Fehaid ise, “Bursa’da çok güzel ağırlandık. Bugün Bursa, Arap ülkeleri için 2013 yılında ana destinasyon merkezi olarak belirlendi. Arap-Türk iş birliğinin en güzel örneğinin Bursa'dan başlamasının ne kadar başarılı olduğunu da zaman içinde göreceğiz. Burada bu işin ilerlemesinde en büyük katkıyı Sayın Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay başta olmak üzere Bursa Valisi Şahabettin Harput ve Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe verdi. Özellikle Sayın Vali Harput'un bu konuda çok büyük gayretleri oldu" şeklinde konuştu.

127 bin Arap ailesinin Bursa’ya ziyarette bulunduğunu ifade eden Fehaid, "2012'de genel olarak Türkiye ve Bursa'ya gelen turistlerin artış gösterdiğini herkes görmekte. Bursa'da 2012' Nisan ayında yapılan büyük buluşmanın ardından turist sayısında yüzde 80 artış gözlendi. Arap ülkelerinden Türkiye'ye gelen turist sayısında yüzde 80 artış olurken, Türkiye'den de Arap ülkelerine yüzde 50 turist artışı yaşanmakta. 127 bin Arap ailesi Bursa'ya ziyarette bulundu. Bu artışların tesadüfi olmadığını herkes anlamalıdır. Her zamankinden daha çok Türk Arap ilişkilerine önem vermekteyiz. Aynı din, aynı tarih ve coğrafyayı paylaşmaktayız. Bu yakınlaşmanın daha ileri gitmesi için çalışmalıyız" diye konuştu.

2013 yılında Bursa'yı Arap ülkeleri için ana destinasyon merkezi ilan ettiklerini belirten Dr. Bandar Fahad El-Fehaid, "Kardeş ülke olan Bahreyn'de de bu konuda bir toplantı yapılacak. Bu toplantı ile Bahreyn'in 2013 Arap ülkelerinin turizm başkenti, Bursa'nın da Arap ülkeleri için ana destinasyon merkezi olmasını birlikte kutlayacağız. Bu toplantıda Erdoğan'ı da turizme katkısından dolayı ödüllendirmeyi planlıyoruz" dedi.

“Tarihimizdeki en önemli organizasyonlardan birisi”

Bursa için anlamlı bir organizasyona ev sahipliği yaptıklarını ifade eden Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe ise, "Bizim en büyük hedeflerimizden biri şehrimizin her alanda gelişmesi. Bu alanda Bursa'mızın bir turizm şehri olması ve gereken payı almasını hedefliyoruz. Bu organizasyon tarihimizde en önemli organizasyonlardan birisi. 22 Arap ülkelerinin turizmde ana destinasyon merkezinin Bursa olarak seçilmesi bizi mutlu ediyor. Bu kapsamda son birkaç yılda hamle yapan turizm sektörü bu programla da asıl sıçramayı yapmış oluyor. Bu önemli bir fırsat ve biz de bunu değerlendirmek istiyoruz" diye konuştu.

Konuşmaların ardından Bursa'nın Meşhurları Derneği tarafından açılan standı gezen Arap heyeti, mahalli yemeklerden tattı yetkilerden bilgi aldı.

kaynak:tourismtoday

Antalya futboldan 40 milyon Euro gelir hedefliyor



Antalya futboldan 40 milyon Euro gelir hedefliyor

Antalya futboldan 40 milyon Euro gelir hedefliyor

Antalya’da 'da turizm sezonu, sektörün tabiriyle 'ölü' olduğu dönemde Belçika'dan Rusya'ya 1200'e yakın futbol takımının devre arası kamplarıyla ayağa kalkıyor. Ortalama 30'ar kişilik kafilelerle ortaya çıkacak 40 bin kişilik turizm hareketinden 40 milyon Euro gelir bekleniyor.













Turizmin kalbi Antalya, sezonun kapılarını kapatmasının ardından gelecek hafta kapılarını spor turizmine açıyor. Antalya'da 1 Ocak'tan itibaren Nisan ayına kadar yerli ve yabancı 1200 futbol takımı devre arası kampı yapacak. Süper Lig'in 17'nci hafta karşılaşmalarının oynanmasının ardından tatile girmesiyle oteller, 20 Ocak 2013'te başlayacak ikinci devreye kadar Süper Lig, Bank Asya, 2'nci ve 3'üncü lig takımları ağırlayacak. Bugüne kadar Werder Bremen, Bayern Leverkusen, Borussia Dortmund ve Spartak Moskova gibi ünlü kulüpleri ağırlayan Antalya'da Nisan 2013'e kadar 1200'ün üzerinde takımın kamp yapacağı kaydedildi. Bu takımların 600'ünü Belek Beldesi, diğerlerini ise Kundu, Kemer, Tekirova, Göynük, Alanya, Manavgat, Side gibi turizm merkezleri konuk edecek.

Süreyya Ertuğrul: Tesisleşme yolunda önemli eksiklikler var 


WOW Otelleri Spor Direktörü Süreyya Ertuğrul, Bursaspor ve henüz kamp programı kesinleşmeyen Galatasaray dışında tüm Süper Lig ekiplerinin devre arası hazırlık kamplarını Antalya'da gerçekleştireceğini söyledi.

Bank Asya takımlarının tamamının, 2'nci ve 3'üncü lig takımlarının da önemli bir bölümünün Ocak ayında Antalya'da olacağını kaydeden Ertuğrul, "İyi bir sezon bekliyoruz. Özellikle Ziraat Türkiye Kupası'nda gerçekleştirilen statü değişikliğiyle Türk takımları devre arası kamp yapabilecek zaman aralığına sahip oldu" dedi. 15 Ocak'a kadar Türk takımlarıyla birlikte başta Almanya olmak üzere, Belçika, Hollanda gibi ülkelerden gelen takımların ve sonrasında Rusya ve Ukrayna'dan futbol takımlarının devre arası hazırlık kampları için Antalya'da olacağını kaydeden Ertuğrul, devre arası kampları için 1200 civarında takımı beklediklerini söyledi. Ertuğrul, Almanya'dan aralarında Werder Bremen, Köln, Wolfsburg'la beraber 15 takımın, Belçika'dan Genk'in hazırlık kamplarını Antalya'da gerçekleştireceklerini söyledi.

Antalya'da futbol turizmi, ortalama 30'ar kişilik kafilelerle kampa giren takımlar sayesinde, sezonun sektör tabiriyle 'ölü' olduğu dönemde 36 bin kişilik turizm hareketliliği yaratıyor. Kampa giren takımlar sadece konaklama bedeli değil, Antalya'da 5 yıldızlı otellere ait 120 civarındaki futbol sahalarını da kiralıyor. Süreyya Ertuğrul, Ocak- Nisan dönemi gerçekleşen futbol takımları kamplarıyla turizmin elde ettiği gelirin 40 milyon Euro civarında gerçekleşmesini beklediklerini söyledi.

Ertuğrul, Antalya'nın artık devre arası hazırlık kampları için artık bir dünya markası olurken hala tesisleşme konusunda önemli eksiklerini bulunduğunu söyledi. Kamp programlarının, para ödüllü turnuvalarla desteklenmesi gerektiğini kaydeden Ertuğrul, “Otelciler açısından bakarsak, Real Madrid'in otelinizde kalmasıyla başka bir takımın sizin otelinizde kalması arasında fazla bir fark yok. Fark Türkiye'nin, Antalya'nın tanıtımında ortaya çıkıyor. Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın yurtdışı tanıtım faaliyetleri için ayırdığı bütçenin yüzde 2'sine Barcelona, Bayern Münich gibi takımları Antalya'ya getirerek bu tanıtımı sağlayabiliriz. Bunu gerçekleştirmek için Spor Turizmi Birliği adıyla dernekleştik" şeklinde konuştu.

Zafer Alkaya: Futbol turizmi 70 takımla başladı

Cornelia Diamond Otel Genel Müdürü Zafer Alkaya ise Antalya'da spor turizminin 1999 yılında başladığını hatırlattı. O dönemde sadece 70 takımın Antalya'yı tercih ettiğine vurgu yapan Alkaya, "Bugün Ocak- Nisan ayları arasında 1200'ü aşkın takım kamp yapıyor. Süper Lig takımlarının yanı sıra Avrupa'nın önemli kulüpleri de Belek'i tercih ediyor. Bu da turizmde 'ölü sezon' olarak gördüğümüz kış dönemini rahat geçirmemizi sağlıyor" diye konuştu.

Nida Kiraz’dan devlet destekli  turnuva önerisi

Papillon Otelleri Satış Pazarlama Direktörü ve Antalya Spor Turizmi Birliği Başkan Yardımcısı Nida Kiraz şunları söyledi:

"Belek'te geçen yıl 600 takım kamp yaptı. Belek'te futbol turizmi yapan 17 otel var. Bölgemizde toplan nizami 47 futbol sahası, 12 antrenman sahası mevcut. Geçen yıl Türkiye'deki şike soruşturması ve Avrupa Şampiyonası'ndan dolayı futbol turizmi beklediğimiz gibi geçmedi. Futbol turizmindeki rakiplerimiz İspanya ve Dubai gibi ülkeler yüksek para ödüllü futbol turnuvaları düzenliyor. Bu nedenle büyük kulüpler o ülkeleri tercih ediyor. Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın turizm tanıtım bütçesinden ödenek ayırarak ülke turizmine katkı sağlayacak takımları bölgemize getirmek için turnuvalar düzenlemeliyiz. Bunun için futbol federasyonu da destek olmalı."

Fenerbahçe Miracle Hotel’de, Beşiktaş Mardan Palace’de kamp yapacak

Devre arası hazırlık kampı için Antalya'yı tercih eden Beşiktaş, 3 Ocak Perşembe günü Antalya'ya gelecek. Beşiktaş, 13 Ocak'a kadar devam edecek kamp süresince Mardan Palace Otel'de konaklayacak.

kaynak:tourismtoday

5 bin yabancı Antalya’ya geliyor..


Rusya, Ukrayna ve Ermenistan başta olmak üzere 30 ülkeden gelen 5 bin tekstil alıcısıyla Türk tekstil üreticilerini buluşturan Dosso Dossi Fashion Show, 8-14 Ocak 2013 tarihleri arasında Antalya’da gerçekleştirilecek. 



Hazır giyim sektöründeki 150 firmanın yeni sezon ürünlerini yurtiçi ve yurtdışından toplam 5 bin 500 alıcıyla buluşturacak organizasyondan bu yıl 40 milyon dolar ciro bekleniyor.  Ünlü Top Model Adriana Lima’nın podyuma çıkacağı organizasyona Mustafa Sandal da şarkılarıyla renk katacak.
İşadamı Hikmet Eraslan tarafından geliştirilen “İş Tatili” konsepti altında yerli tekstil üreticilerini yabancı alıcılarla biraraya getiren Dosso Dossi Fashion Show, 8-14 Ocak 2013 tarihinde Antalya Expo Center’da kapılarını açıyor. Bu yıl 15’incisi yapılacak organizasyonda 150 firmanın yeni sezon ürünleri 30 ülkeden gelen 5 bini yabancı toplam 5 bin 500 alıcıyla bir araya getirilecek. Bir hafta sürecek Dosso Dossi Fashion Show, en durgun zamanında başta İstanbul Laleli, Osmanbey, Merter ve Çağlayan olmak üzere Ankara ve İzmir’deki tekstil piyasasına büyük canlılık getirecek.
Hem tatil hem iş yapıyorlar...
Dosso Dossi Fashion Show’a katılan, tekstil firmaları bir etkinlikte 100 bin dolar ile 2 milyon dolar arasında ciro yaparken alıcılar ise, 15 bin dolar ile 400 bin dolar arasında alım gerçekleştiriyorlar. Dosso Dossi Fashion Show’a katılmak için gelen alıcılar dilerlerse ailelerini de getirebiliyorlar. Eşleri ve çocukları bir hafta boyunca tatil yapıp eğlenirken, kendileri de kapı kapı dolayarak bulamayacakları yüzlerce markayı ve binlerce modeli bir anda karşılarında bularak alışverişlerini yapıyorlar.  Antalya turizmine de kış sezonunda hareket kazandıracak organizasyonun yaklaşık maliyeti 5 milyon doları bulacak.
Yıllık cirolarının yüzde 40’ını bir haftada yapıyorlar...
Dosso Dossi Fashion Show’a yabancı tekstil alıcılarının yanı sıra bu yıl Anadolu’dan da firmaların alım için katılacağını belirten Dosso Dossi Fashion Show Yönetim Kurulu Başkanı Hikmet Eraslan “Yabancı tekstil alıcılarına sağladığımız tüm imkanları yerli butik sahiplerine de tanıyacağız. Yerli mağaza sahipleri kapı kapı günlerce dolaşarak ulaşamayacakları binlerce ürüne bir anda sahip olabilecekleri gibi sezona rakiplerinden daha karlı ve iyi bir vizyonla girecekler” dedi.
Katılımcı firmaların yıllık cirolarının yaklaşık yüzde 40’ını sadece Dosso Dossi Fashion Show’da gerçekleştirdiğine dikkat çeken Eraslan, organizasyona Balizza, Gizia, İcon, Romano Botta, Behçetti gibi tekstil sektörünün önde gelen firmalarının katılım sağlayacağını söyledi. Eraslan her gerçekleştirdikleri Dosso Dossi Fashion Show’dan 40 milyon dolarlık ciro elde ettiklerini söyledi.
Top Model Adriana Lima yürüyecek...
Türkiye’nin en büyük tekstil organizasyonu olan Dosso Dossi Fashion Show, dünyaca ünlü top modelleri de podyuma çıkartıyor. Bir hafta süre ile dünyaca ünlü sanatçıların konserleri gerçekleştirilecek, yaklaşık 400 manken görev alacak ve 45 ayrı defile düzenlenecek. Antalya’da Expo Center’da 9 Ocak’ta düzenlenecek defileye dünyaca ünlü top model Adriana Lima katılacak.
Norm, Life Time, Velvet ve Awoss firmalarının hazırlayacağı özel giysileri podyumda sergileyecek olan Adriana Lima’ya onlarca manken de eşlik edecek. Lima podyumda yürürken Emina Sandal’da şarkılarıyla eşlik edecek. Organizasyonda; Dünyaca ünlü performans grubu Kazaky, Ruslar’ın en ünlü şarkıcısı Dima Bilan ve Türk pop müziğinin ünlü isimlerinden Mustafa Sandal sahne alacak. Ayrıca gecenin sunuculuğunu dünyaca ünlü Rus ajan Anna Chapman yapacak. (Hürriyet)

İŞTE TÜRKİYE'NİN ÖDÜLLÜ OTELLERİ...



Türkiye’de son yıllarda önemli ölçüde büyüyen turizm sektöründeki en büyük pay sahiplerinden biri olan lüks oteller, dünya standartlarındaki hizmetleriyle artık global değerlendirmelerdeki listelerde de kendilerine yer buluyor.


Dünyadaki lüks otelleri tesislerine ve hizmet kalitesine göre sıralayan “The World Luxury Hotel Awards”ın (WLHA) 2012 yılı için dağıttığı ödüllerde Türkiye’den toplam 12 adet otel bulunuyor.



İşte Türkiye’den ödül kazanan oteller:

 
‘Avrupa'nın en iyi kıyı oteli’- Club Hotel Sera


‘Türkiye’nin en iyi şehiriçi oteli’ - The Istanbul Edition


‘Türkiye’nin en iyi spa oteli’ - Kempinski Hotel Barbaros Bay Bodrum


‘Global en iyi aile oteli’ – Güral Premier Tekirova


‘Avrupa'nın en iyi tarihi oteli’ - Ottoman Hotel Imperial


‘Türkiye’nin en romantik oteli’ - Adam & Eve Hotels


‘Türkiye’nin en iyi butik oteli’ - Argos in Cappadocia


‘Türkiye’nin en iyi Beach Resort oteli’ - Attaleia Shine Luxury Hotel


‘Türkiye’nin en iyi aile oteli’ - IC Hotel Green Palace


‘Türkiye’nin en iyi sahil oteli’ - Kuum Hotel And Spa


‘Türkiye’nin en lüks oteli’ - Swissotel The Bosphorus


Türkiye’nin en iyi tarihi oteli’ - Sumahan on the Water


kaynak:http://www.turizmaktuel.com/

İSTANBUL İÇİN 10 AYRI ALTERNATİF TUR ROTASI TANITILDI..



A


“Sürdürülebilir Turizm için Alternatif Tur Rotaları“ Projesi; İstanbul Rehberler Odası,İstanbul Kalkınma Ajansı,İstanbul Kültür ve Turizm İl Müdürlüğü işbirliğinde gerçekleştiriliyor."Sürdürülebilir Turizm için Alternatif Tur Rotaları" Projesi tanıtım toplantısı 21 Aralık 2012 tarihinde Sultanahmet'te Yeşilev'de yapıldı. Toplantıya İstanbul Rehberler Odası-İRO Yönetim Kurulu Başkanı Şerif Yenen, Başkan Yardımcısı Dr. Sedat Bornovalı, İstanbul İl Kültür ve Turizm Müdürü Prof. Dr. Ahmet Emre Bilgili, İl Kültür ve Turizm Müdür Yardımcısı Özgül Özkan Yavuz, Proje Koordinatörü Bilgesu Güneş Yerli ve basın mensupları katıldı.

İl Kültür ve Turizm Müdürü Prof.Dr. Ahmet Emre Bilgili konuşmasında İstanbul'un turizm açısından önemine değindi. Alternatif tur rotaları ile turistlere yeni seçenekler sunulacağını, bu konudaki çalışmaları da en iyi rehberlerin gerçekleştirebileğine inandığını, bu nedenle projeyi desteklediklerini vurguladı. İstanbul'un sürekli değişen, yenilenen bir şehir olması nedeniyle İl Müdürlüğü'nde de bu tür projelerin hazırlanmasına önem verdiklerini, Müdür Yardımcısı Özgül Özkan Yavuz'un deneyimi ile bu konudaki çalışmaları yönettiğini belirtti.

İRO Başkanı Şerif Yenen konuşmasında; İstanbul'un turizm alanında gelişmiş pek çok kentten daha çok tarihi, kültürel değere sahip olduğunu belirtti. Mevcut klasik turlardan yararlanarak kenti ziyaret eden turistlerin çok kısıtlı sürede belirli müze ve ören yerleri, alışveriş mekanları dışında farklı tarihi kültürel değerleri tanımaya, yerel halkla kültürel etkileşime girmeye fırsat bulamadıklarına değindi. Ziyaretçilere kentin daha geniş bir bölümünü ziyaret etmeleri, kentte kalış sürelerini uzatmaları veya kente tekrar gelmeleri için nedenler sunmak gerektiğini söyledi. Turizmde sürdürülebilirlik ve kültür turizminin geliştirilmesi amacıyla hazırlanan proje kapsamında oluşturulan alternatif tur rotaları ile İstanbul'un turizm alanında rekabet edebilirliğini arttırılmasının hedeflendiğini belirtti.

Ziyaretçilerin ilgi ve gereksinimleri doğrultusunda tur rotaları sunularak İstanbul'da daha uzun kalmalarının, tekrar gelmelerinin özendirileceğini, ziyaretçilere İstanbul'u çok bilinmeyen yönleri ile tanımaları ve yerel halkla iletişim kurmaları için fırsat yaratılarak farklı kültürler arasında etkileşimin sağlanacağını vurguladı.

Proje kapsamında aşağıda belirtilen 10 ayrı alternatif tur rotasında en az 400 profesyonel turist rehberine uzmanlık eğitimi verileceğini belirten Yenen, eğitim programlarının içeriği ile ilgili verdi.

Alternatif Tur Rotaları:
1. Bizans İstanbulu
2. Osmanlı İstanbulu
3. İstanbul'da İslam
4. İstanbul'da Musevi Mirası
5. İstanbul'da Hıristiyanlık
6. İstanbul'da Mimari
7. İstanbul'da Yalılar
8. İstanbul'da Ticari Yapılar
9. İstanbul'da Su Yapıları
10. İstanbul'da Kuş Gözlemciliği

Ayrıca bu rotalarla ilgili olarak kültür turu düzenleyen acentelere yönelik bir bilgilendirme toplantısı düzenleyeceklerini bildirdi.

Tur rotaları ile ilgili olarak özgün fotoğraflar çekilip, bunların ve rotalarla ilgili özet bilgilerin dijital olarak da yer alacağı bir tanıtım kiti hazırlanarak turizm kurum ve kuruluşları, seyahat acenteleri, oteller ve benzeri kuruluşlara dağıtılacağını açıkladı.

Toplantı sırasında Kalkınma Bakanı Cevdet Yılmaz, İstanbul Valisi Hüseyin Avni Mutlu ve İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Kadir Topbaş'ın projeye başarılar dileyen telgrafları geldi. Dr. Ahmet Emre Bilgili, Şerif Yenen ve Dr. Sedat Bornovalı'nın basın mensuplarının konu ile ilgili sorularını yanıtlamalarının ardından toplantı sona erdi. 


KAYNAK:http://www.turizmhaberleri.com

TURİZMCİLER YIL SONU BALOSUNDA BULUŞTU


Skal International Antalya Kulübünün yıl sonu balosu Hillside Su Otel'de yapıldı.
Skal International Antalya Kulübünün geleneksel "Yıl sonu eşli gala gecesi ve ÖÇBF Çekilişi" Hillside Su Otel'de, Skal Antalya üyeleri ve davetlilerin katılımıyla gerçekleşti.
Hillside Su Oteli Genel Müdürü ve Skal üyesi Tunç Batum'un ev sahipliğinde gerçekleşen gecede, turizm eğitimi alan gençlere destek amacıyla kurulmuş olan Ömür Çağlar Burs Fonu için, Skal üyeleri ve turizmcilerin çeşitli sürpriz hediyelerinin bulunduğu piyango çekilişi yapıldı.

Skal International Antalya Kulübü Başkanı Umman Çetinbaş, geçen yılda gerçekleştirdikleri esli gala gecesinde turizmcilerin yılbaşı öncesi eşleriyle eğlenebilme fırsatı bulduğunu, bu tür gecelere Skal olarak devam edeceklerini belirtti.

Turizm öğrencilerine destek

Hillside Su Otel 'deki yıl sonu balosunda ayrıca üyeler arasında yapılan yılbaşı çekilişinde elde edilen gelir, turizm alanında eğitim gören gençlerin eğitimi için Ömür Çağlar Burs Fonu'na bağışlandı.


KAYNAK:http://www.turizmgazetesi.com/

TURİZMİN İSTİHDAMDAKİ PAYI % 6,8'E ÇIKTI

AKTOB Araştırma Birimi’nin SGK Eylül ayı verilerinden derlediği bilgilere göre 4a kategorisindeki sigortalı sayısı 12 milyonu aşarken, turizm sektöründe çalışanların sayısı da 821 bin oldu. Böylece, geçen yıl % 6,4 olan turizmin payı, bu yıl % 6,8’e çıktı.
Son bir yıllık dönemde, sigortalı çalışan veya bu kapsama yeni alınan kişi sayısı; konaklama sahasında % 13 artarak 283 bin, yiyecek içecek hizmetlerinde % 16 yükselerek 425 bine çıktı.

Öte yandan havayolu taşımacılığı, seyahat acenteliği ve tur,zmle ilişkili diğer alanlarda da sigortalı sayısı % 14-15 dolayında yükseldi.

Eylül ayı itibariyle turizmde çalışanların sayısı % 15 artarak 714 binden 821 bine yükseldi.
Turizmde sigortalı çalışan sayısı*-Bin (Eylül)


Sektör sahaları
2012
Değişim,
2011/12%
Konaklama
283.9
13,22
Yiyecek İçecek Hizmetleri
425.1
16,44
Havayolu Taşımacılığı
7.4
16,07
Seyahat Acen.Turoperatör.
53.1
10,47
Spor, Eğlence ve Dinl.Faal.
51.4
16,83
Toplam
821.1
14,93
Turizm/ Toplam istihdam
6,80
5,32
*4a kapsamındaki sigortalı sayıları

KAYNAK:http://www.turizmgazetesi.com

AKTOB Araştırma Birimi (Ar-Ge) tarafından derlenen verilere göre, turizm sahasında sigortalı olarak çalışanların sayısı ülke genelinin % 6,8'ine ulaştı.
/