19 Aralık 2012 Çarşamba

Fettah Tamince 2015 yılında ulaşmayı hedeflediği otel sayısını açıkladı


Rixos Hotels Yönetim Kurulu Başkanı Fettah Tamince, 2015 yılı için, en az 30 farklı ülkede faaliyette olan küresel bir marka olma hedefi belirlediklerini söyledi.


TurizmdeBuSabah

Rixos Hotels Yönetim Kurulu Başkanı Fettah Tamince, SkyTürk 360 Televizyon kanalında yayınlanan "Üç nokta" programında, geleceğe dair hedeflerini açıkladı. Turhan Bozkurt'un sunduğu programda iş modeline ilişkin bilgiler de paylaşan Tamince, ticaret yapan bir aileden gelmesinin kendisi için önemli bir şans olduğunu dile getirdi. Babasının manifaturacı olması sayesinde Van'dan dışarı çıkma imkanı bularak dünyayı tanıdığını söyleyen Tamince, kendi çocuklarını da kendi ayakları üzerinde durmalarını sağlayacak bir şekilde yetiştirmeye çalıştığını dile getirdi.

"İŞ HAYATINI LEGO OYUNUNA BENZETİYORUM"

İş hayatını taş taş üstüne koydukça mutluluk veren bir lego oyununa benzeten Tamince, iş modeline ilişkin şu bilgileri paylaştı: "İş hayatında bir yere geldiyseniz durma şansınız yok. Durursanız düşersiniz. Bütün bunları başarmak için devamlı çalışmanız lazım. Disiplinlere iyi liderlik yapmanız lazım. Eğer bir grubun başındaysanız oturma şansınız yok."

"Her şeye karışmam ama vizyon belirleme, üst düzeydeki arkadaşlarımı hedefe motive etme işleri, aynı hedefe kilitlenmeyi sağlamak önemlidir. Şeffaf olmak gerekir. Neticede bu bir takım oyunu. Ben hasbelkader bu işin başındayım. Herkes üstelendiği görevi dört dörtlük yerine getirecek başarıya ortak olacak. Biz bunu arkadaşlarla çok iyi sağladık. Bu ailede çalışan herkes bu ailenin bireyidir."

5 YILDIZLI TESİSE GELENLER 10 YIL ÖNCESİNE GÖRE DÖRT KAT FAZLA HARCIYOR

Türkiye'yi ziyaret yabancı ülke vatandaşlarında artık çok ciddi bir çeşitlilik yaşandığını kaydeden Tamince, "Türkiye'yi ziyaret edenlerde ciddi bir çeşitlilik var artık. Eskiden sadece Almanya'dan gelenler yoğunken artık 40 ülkeden ziyaretçi alıyoruz. Kişi başı gelirde düşüş görünmesinin nedeni de Türkiye'nin çok fazla yatak arzı geliştiriyor olması. Geliştirirken hem 5, hem 4 hem 3 yıldızlı yataklı tesisler yapıyor. 2-3 yıldızlı tesise gelen sayı artınca o ortalama harcamayı düşürüyor. Ama turizme ilk başladığımız günden itibaren baktığınızda 5 yıldızlı tesiste kalan çok daha fazla para harcıyor. Yani 10 yıl öncesine göre 5 yıldızlı tesise gelen en az dört katı para harcıyor. Aslında bizim kıyaslamayı segmentlere göre yapmamız gerekiyor" değerlendirmesinde bulundu.

ANTALYA KIŞIN ÖLÜ ŞEHİR GİBİ

Türk turizminin Antalya ve İstanbul'da sıkıştığını belirten Tamince, yeni ürünler geliştirmemiz gerektiğinin altını çizdi. Tamince, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Antalya'da deniz suyu sıcaklığı 19 derecenin altına düşünce kapasite kullanım oranınız yüzde 90 düşüyor. Bu durumu turizmi çeşitlendirerek aşabiliriz. Sadece deniz turizmine bağlı kalınmadan sağlık, eğlence turizmi ile bu aşılabilir. Çeşitlendirmek mümkün. Oturup biz 52 haftaya neler sığdırabiliriz diye sorgulamak lazım. Güneşin tepede olduğu hava sıcaklığının 40 derece olduğu bir anda zaten bir şey yapmanıza gerek yok. Tesisler dolar ancak şimdi yılbaşı arefesi Antalya ölü kent gibi. Kimse Antalya'yı bir turizm kenti demez. Halbuki yılbaşı öncesi öncesi Antalya cıvıl cıvıl ışıklı olmalıydı. Süslemeler bile dünyada konu olmalıydı. Her işi belediyeye veya hükümete de bırakmak doğru değil. İşadamları, sivil toplum örgütleri kuruluşlar, insiyatif almalı. Ben arkadaşlarıma talimat verdim. Bulunduğunuz her şehirde otelleriniz en iyi süslenen yer olmalı dedim. Bu sadece bir örnek. Yerinizde oturup insanlar bizi keşfetsin derseniz kaybedesiniz. İnovatif bir yaklaşım sergilememiz, dünyada başkasının yapmadığı düşünmediği şeyleri yapmamız lazım."

2015 HEDEFİ 30 FARKLI ÜLKEDE RİXOS OTELİ

İstanbul'da hali hazırda 3 tesis işlettiklerini belirten Tamince, İstanbul'un Türkiye'nin iş anlamında kalbi olduğunu belirterek tesis sayısı için "10 tane olsa yeridir" dedi. Rixos Grubu'nun 20 otele ulaştığını 12 tane otelin de inşaat aşamasında olduğunu dile getiren Tamince, programın sonunda imzaladığı anı defterine 2015 yılına ilişkin hedeflerini yazdı. Tamince, 2015 yılında 30 farklı ülkede faaliyette bulunan bir marka olmayı hedeflediklerini belirtti. Tamince, "Vizyon gerçekleştirilebiliyorsa vizyondur. Biz 2015 yılında grup olarak en az 30 ülkede faaliyette olan küresel bir oyuncu olma vizyonuyla çalışıyoruz" diye konuştu. 


kaynak: http://www.turizmdebusabah.com/haberler/fettah-tamince-2015-yilinda-ulasmayi-hedefledigi-otel-sayisini-acikladi-63080.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.