RİXOS HOTELS MARKADAN SORUMLU GENEL BAŞKAN YARDIMCISI BAŞAK EREL:
Halen bünyesinde 15 tesisi barındıran Rixos Hotels’in Markadan Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı Başak Erel, hem şehir otelciliğinde hem de resortlarla büyümeye devam edeceklerini belirterek, “İşin sırrı lokasyonda. Hedefimiz 150 otele çıkmak. Hatta Fettah Bey (Rixos Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Fettah Tamince) her yerde bir oteli olsun istiyor. Çin’de de olmak istiyor” dedi.
Başak Erel, Rixos Hotels’in 5 İcra Kurulu Üyesi’nden biri. Yönetimdeki tek kadın. 21 yıldır turizm sektöründe. “Türkiye’nin turizm sektöründe dünya çapında markaları olmalı, biz de bu konuda iddialıyız” diyen Başak Erel’le Rixos zincirinin İstanbul’daki yeni oteli Rixos Pera’da buluştuk. Erel, çok genç yaşında başlamış turizm sektörüne, işin içinde pişmiş. Bilkent Üniversitesi Turizm İşletmeciliği mezunu ve sektörün duayen isimlerinden Cem Kınay ve Oğuz Serim’in yanında yetişmiş. 25-26 yaşında büyük sorumluluklar yüklenmiş. Genç ve başarılı bir iş kadını portresi çizen Erel, sektörde kariyer yapan sayılı kadınlardan biri. Malum Rixos deyince ilk önce akla Antalya’daki lüks otel yatırımları geliyor. Rixos’un Antalya’da 5 oteli var. 11 yılda hızla büyüyen Rixos’un Türkiye’nin yanısıra Rusya, CIS, Orta Doğu, Kuzey Afrika ve Avrupa’da da lüks resort ve şehir otelleri var.
- Rixos’ta 10 hatta 11 yıl geride kaldı. Kaç tesis oldu?
Hem Türkiye hem de Türkiye dışında tesisler açtık. Bu yıl sonuna kadar yeni tesisler de açacağız. Çok hızlı büyüdük ve hâlâ da büyüyoruz. 330 milyon dolar yıllık ciroya ulaşan Rixos’un performansındaki en büyük başarısı algı değiştirmek.
- Siz ‘Herşey Dahil’ deyip ama asla ucuz değiliz noktasındasınız. Hatta lüks desek daha doğru olur. Herşey dahil algısı ucuzdu...
Fettah Tamince’nin (Rixos Grubu Yönetim Kurulu Başkanı) bununla ilgili güzel bir sözü var. ‘Herşey Dahil sistemde ucuz ürün anlayışıyla olmadan da kaliteli de olabileceğini göstermek istiyoruz’ der. Biz Herşey Dahil sisteminin dışında şehir otelciliğine de geçtik. ‘Herşey Dahil’ bir hizmet adı, ucuz olmak zorunda değil.
- ‘Herşey Dahil sistemdeyiz ama butler servisimiz de var‘ diyorsunuz...
Evet. Villalar var, villalara özel servis var, Rixos Premium Belek’te VIP konuklara butler hizmetimiz var örneğin. Bu neden yapıldı? Tatil dinlenmek, farklı şeyleri deneyimlemek demek. Butik hizmet de olabilir. Bu Maldivler’de var. Parayla iletişiminizi kesip daha özgürce rahat olmanız için yapıyoruz ‘Herşey Dahil’i. Daha önceki algılarınızı yani oyunu tersine çeviriyoruz. ‘Herşey Dahil’ ucuz değildir.
Evet. Villalar var, villalara özel servis var, Rixos Premium Belek’te VIP konuklara butler hizmetimiz var örneğin. Bu neden yapıldı? Tatil dinlenmek, farklı şeyleri deneyimlemek demek. Butik hizmet de olabilir. Bu Maldivler’de var. Parayla iletişiminizi kesip daha özgürce rahat olmanız için yapıyoruz ‘Herşey Dahil’i. Daha önceki algılarınızı yani oyunu tersine çeviriyoruz. ‘Herşey Dahil’ ucuz değildir.
- Türkiye’ye son dönemde çok önemli, dünya çapında fark yaratan zincirler gelmeye başladı. Aman Grubu örneğin. Lüks rakipler geliyor. Sizi farklı kılan nedir?
Biz Avrupa’dan büyüyüp Rusya’ya farklı yerlere odaklanmadık. Türkiye’den doğduk. 2000’lerin başında İngilizler ve Almanlar odaklıydı Türkiye’de. Rusya’dan gelenler bu oranda değildi. Geleceği gördük. Bodrum’da Herşey Dahil’den çıkıp yarım pansiyona geçtik.
- Bodrum ‘Herşey Dahil’e uygun değil mi?
Trend olan pazarı önceden görüp hazırlıkları yapıyoruz. Bodrum’a gelen herkes farklı etkinliklere katılmak istiyor. Otelden dışarı çıkmak koyları, değişik yerleri görmek istiyor. Bodrum’da bize gelen profil sınırlarını geniş tutuyor.
- Yabancı oranınız nedir?
Bizde yabancı oranı lokal birinci sırada. Türkler’den sonra Rusya ve CIS ülkeleri geliyor. Vilları genelde Ruslar, Kazaklar, Körfez ülkelerinden gelenler istiyor. Türkler yüzde 30, sonra Ruslar ve CIS ülkeleri ve diğerleri geliyor. Biz hiçbir zaman Türk ve Rus oteli algısında da değiliz. Rixos Pera’da şu anda 116 odada 22 farklı ülkeden insan kalıyor. Otellerimizin hepsi çok uluslu.
- Rixos şehir otelciliğinde mi yoksa resortlarla mı büyümeye devam edecek?
Her ikisinde de büyüyeceğiz.
- Türkiye özellikle de İstanbul’un cazibesi artıyor. Sizin öngörüleriniz neler?
Türkiye artık trend. İstanbul da trend. Kültür ve Turizm Bakanlığı çok ciddi çalışıyor. Tekstil sektörü de atakta. Kültür ve sanatta da hareketlilik var. Dubai’ye gittiğinizde 2013 etkinlik takvimi belli. İstanbul’da da artık öyle. Her yerden ulaşım kısmen kolay.
- Antalya’da bir tıkanma söz konusu mu?
Antalya’da uluslararası markalar daha fazla olmalı. Antalya’da istihdam sorunlu, 12 ay açık kalmalı oteller. Uçuş sorunları hâlâ var, direkt uçuşlar artmalı. Orada 5 tesisimiz var 12 ay açığız. Büyümeye odaklıyız. Kışları askıya alınan personel sayısı çok olur, bunu yapmamaya çalışıyoruz. Personelimizin büyük çoğunluğunu kadrolu tutuyoruz.
- Kaç yatağınız var Antalya’da?
Antalya’da 7 bin yatağa yakınız. En büyük tesisimiz Sungate. Yatırım maliyeti en büyük olan ise Premium Belek.
- Rixos Pera kaçıncı otel oldu?
Pera 15’inci tesis. İstanbul’daki 2’nci tesis. Bomonti’de rezidansımızı açacağız. 9 ayda 4 tesis açtık. 2013’e kadar 6 olacak. 2 ayda bir tesisi açacağız. Sürpriz bir açılışımız olacak. Ayrıca Kazakistan’da da yeni tesisimiz açılacak yakında.
- İstanbul dışında da şehir otelleri açacak mısınız?
Talepler var bakıyoruz. Bizim için şehir otelciliğinde de resortta da lokasyon önemli. İşin sırrı yüzde 80 lokasyonda. Hedefimiz 150 otele çıkmak. Hatta Fettah Bey her yerde bir oteli olsun istiyor. Çin’de de olmak istiyor. Dubai’de Rixos’ta profesyoneller ligindeyiz ve otellerde hizmette öndeyiz. Türkiye’de çok iyi kadrolar yetişti. Dünyanın her yerinde turizm sektöründe çalışan başarılı Türkler var. Dünyanın en önde gelen otel zincirlerinden biri olmak hedefimiz.
Beni turizme subay babam yönlendirdi
- Genelde turizm sektöründe kariyer yapan kadınlar aile işletmelerinde çalışıyor, babalarından bayrağı devralmış. Zor mu bu sektörde kadın olmak?
Turizmde çalışan kadın sayısı fazla ama yönetici konumda olan az. Fettah Bey’in markadan sorumlu kişi olarak bana güvenmesi de çok önemli. Benim gibi örneklerin artacağını düşünüyorum.
- Siz nasıl başladınız? Turizm hayalinizdeki iş miydi?
Babam subay olduğu için çok seyahat ettik. Sanırım çok gezdiğimiz için de bu işe yöneldim. Mimar olmak istiyordum ama babam Türkiye’nin geleceğinin turizmde olduğunu söylerdi. Yıl 1987’ydi. Baba sözü dinledim. Bilkent Üniversitesi’ne Turizm İşletmeciliği Bölümü’ne girdim. Sonra yurtdışına gittim. Dönünce ne yapacağımı bilmiyordum. 6 aylığına Almanca öğrenmeye Almanya’ya gittim. Orada Cem Kınay ve Oğuz Serim’le tanıştım.Ekip çok genç ve heveyliydi. Orada çalışmak istedim.1990 yazında turizme guletle başladım. O yıl Magic Life Sarıgerme tesisini açtı. İnanılmaz bir başarı sağladı. Avusturya’da 13 yıl, Magic Life Grubu’nda 20 yıl kaldım. 6 tesis 6 yılda açıldı. 25-26 yaşında o büyümenin içindeydim. 2002’de Türkiye Magic Life’a geldim. Kendi satış ağımızı, Magic Life Center’ı kurduk. 2010’a kadar oradaydım. Ben 40 yaşına geldim, yeni heyecan aradım. Rixos Grubu ve Fettah Bey’le yolum kesişti. 2010’da Rixos Grubu’nda başladım.
Biz zamanı satıyoruz
- Turizm sektöründe çok mesafe alındı Türkiye’de. Sizce en büyük eksik nedir?
Markalaşmanın ne olduğunu özellikle tekstil sektöründe son 5-6 yıldır görüyoruz. Turizmde de bence en büyük eksiklik markalaşmak. Yaptığımız iş diğer sektörlerden çok farklı.
Markalaşmanın ne olduğunu özellikle tekstil sektöründe son 5-6 yıldır görüyoruz. Turizmde de bence en büyük eksiklik markalaşmak. Yaptığımız iş diğer sektörlerden çok farklı.
- En büyük farkı ne?
Biz zamanı satıyoruz. Ürünü fotoğraftan seçiyorsunuz, anlatılanlardan etkileniyorsunuz. Zamanınızı iyi geçiriyorsanız bizim için iyi iş oluyor. Size iyi zaman geçirtebilirsek defalarca onu deneyimlemek istersiniz.
Tatilde sırt çantamı alır gezerim
- Siz nasıl tatil yaparsınız?
Düzenli tatil yaptığımı söyleyemeyeceğim, yapmıyorum aslında. Şu anda öyle bir pozisyondayım ki hayat tarzım işle kombine oldu. Hafta sonlarımı kaliteli geçirmeye çalışıyorum. Gittiğim her yerde rakip otelleri de geziyorum.
- Bu sözlerinizden hiç tatil yapmadığınızı düşünmeye başladım...
Biz zamanı satıyoruz. Ürünü fotoğraftan seçiyorsunuz, anlatılanlardan etkileniyorsunuz. Zamanınızı iyi geçiriyorsanız bizim için iyi iş oluyor. Size iyi zaman geçirtebilirsek defalarca onu deneyimlemek istersiniz.
Tatilde sırt çantamı alır gezerim
- Siz nasıl tatil yaparsınız?
Düzenli tatil yaptığımı söyleyemeyeceğim, yapmıyorum aslında. Şu anda öyle bir pozisyondayım ki hayat tarzım işle kombine oldu. Hafta sonlarımı kaliteli geçirmeye çalışıyorum. Gittiğim her yerde rakip otelleri de geziyorum.
- Bu sözlerinizden hiç tatil yapmadığınızı düşünmeye başladım...
Tatil yapacaksam otelde kalmam. Yelken yapıyorum. Gidilmemiş ülkelere gitmek, mümkünse sırt çantasıyla gezmek istiyorum. Ttatil amaçlı gittiğim son yer Karadeniz. Zamanım olursa Peru’ya gideceğim. Meksika’yı sırt çantamla dolaştım. Hem trend olan yerleri ve otelleri görmek istiyorum hem de oradaki insanlar nasıl yaşar, işin özünde değişen talepler nedir onlara bakıyorum. Yarı tarafım Egeli. Marmaris çevresine de hayranım.
- Seyahatlar dışında...
Caz tutkum. Tiyatroya giderim. Dans etmeyi severim. Başka zamanda hayata gelsem dansçı olmak isterdim. Seçtiğim iş hobilerimle çok örtüşüyor.Vakit buldukça yeğenlerimle oluyorum.
- Seyahatlar dışında...
Caz tutkum. Tiyatroya giderim. Dans etmeyi severim. Başka zamanda hayata gelsem dansçı olmak isterdim. Seçtiğim iş hobilerimle çok örtüşüyor.Vakit buldukça yeğenlerimle oluyorum.
Vatan
kaynak:http://www.haberturizm.com/
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.